1p

A szervezetek életében igen gyakori, hogy problémák, konfliktusok adódnak. Ezek ismerete, kezelés kihat az egész szervezetre. Ez pedig rossz légkört eredményez, így rontja a hatékonyságot a szervezet minden működési szintjén. Fontos kérdés, hogy a konfliktusok esetén a cég kommunikáljon, enélkül ugyanis a konszenzus elérésére alkalmazott bármilyen stratégia csődöt fog mondani.

A konfliktus kezelésére jellemző magatartási formák szakaszai

  • elsimítás, elkerülés szakasza: harmóniára törekszik

  • konfliktus megítélése

  • konfliktus kívánt végeredménye

  • tipikus magatartás formák, normák felállítása

  • tárgyalás, kikényszerítés szakasza: a különböző érdekcsoportoknak részérdekeik, tétjeik vannak, ellenfeleknek tekinthetik egymást

  • ütközés, probléma megoldás szakasza


Tárgyalás szakaszai

  • induló álláspontok vagy pozíciók rögzítése

  • rezisztenciapontok kitapogatása (még hajlandó elfogadni)

  • megegyezési zóna rögzítése zónán belüli legkedvezőbb pozíció elérése




LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!