Webster úgy véli, a fapadosok közötti verseny a jövőben még jobban erősödni fog, így a cég abból indul ki, hogy a helyzete nem javul, sőt akár még rosszabodhat is. A kíméletlen küzdelemre példa a múlt héten fizetésképtelenné vált V-Bird esete. A vezető megerősítette korábbi kijelentését, miszerint a jövőben fapados társaságok tömege fog úgy járni, mint most a holland cég.
Az easyJet vezetője szerint az elkövetkező 1-1,5 év a cége számára is nehéz lesz, ezért "könyörtelennek kell lenni" a költségcsökkentés terén. Ennek részeként az easyJet már most kísérletezik az automata bejelentkezés bevezetésével: az angliai East Midlandsben található repülőtéren az utasok jelenleg a pultosok segítsége nélkül, egy automatán keresztül jelentkeznek be. "Az ügyfelek jól fogadták az újítást: nincsenek hosszú sorok, minden gyorsan megy, és mindenki saját maga intézheti el a dolgot."
Webster hozzátette: az újítást mindenképpen be fogják vezetni máshol is, de annak pontos idejéről és helyéről még nem született döntés. Amennyiben minden jól megy, úgy az easyJet lesz a világon az első légitársaság, amelynek az összes utasa önállóan jelentkezik majd be. Eleinte még lenne személyzet, amely segítené a készülékek kezelését, később azonban magukra hagynák az utasokat.
A vezér a gyakorlatilag ingyenesen kínált jegyek akcióját elengedhetetlen befektetésnek minősítette. Ezek a millió eurókba kerülő akciók ugyanis az első pár évben szükségesek ahhoz, hogy a márkát sikeresen vezessék be a piacra.
A kíméletlen verseny ellenére az angol fapados vezetője bizakodó: "Azon kevés légitársaság közé tartozunk, amelyek az idén nagyobb nyereségre tettek szert, mint az előző évben."
(Menedzsment Fórum)
Könyörtelen költségcsökkentést ígér az easyJet vezére
Az angol diszkont-légitársaság a jövőben több repülőtéren is bevezeti, hogy az utasok pultok helyett önállóan, automaták segítségével jelentkezzenek be, mondta el a Der Spiegelnek adott interjújában Ray Webster, a társaság vezére. Webster szerint a költségeket mindenáron le kell szorítani.