23,88 százalékkal zuhant csütörtökön az internetes rádió, a Pandora részvényeinek árfolyama a szerdai debütálás során beállított 17 dollár 42 centes záróárhoz képest. Így a Pandora csütörtöki záróára 13,26 dollár volt, ami a kereskedési utáni piacon még tovább, 12,72 dollárra esett. Vagyis, azok, akik a 16 dolláros kibocsátási áron a jegyezés során vásároltak két nap alatt 20 százalékot buktak. Ez a teljesítmény szöges ellentétben van a LinkedIn május közepi debütálásával, amely egy nap alatt 100 százalékos hozamot biztosított a jegyzőknek. Bár azóta a LinkedIn árfolyama is jelentősen esett, de még mindig jóval a 45 dolláros kibocsátási ár felett, közel 70 dolláron lehet megválni a papíroktól.
Sokak szerint a Pandora 16 dolláros kibocsátási ára meglehetősen túlárazott volt, és a cég egyedüli értéke az egy karakterből álló (P) tőzsdei tickerkódja.
Ennek a hétnek a másik jelentős tőzsdei debütálója, a Samsonite volt, a koffercég papírjait a kínai piacon történő terjeszkedése érdekében a hongkongi tőzsdére vezették be, de az első kereskedési nap 8 százalékot buktak a részvények az IPO során megállapított jegyzési árhoz képest.
mfor.hu