2p

Bár szerdán, az első kereskedési nap elején még 40 százalékkal a kibocsátási ár felett is kereskedtek a legújabb tőzsdei internetes hullám legfrissebb papírjával, a csütörtöki nap második részére valószínűleg nem gondolnak vissza szívesen azok a befektetők, akik jegyeztek a papírokból az IPO során.

23,88 százalékkal zuhant csütörtökön az internetes rádió, a Pandora részvényeinek árfolyama a szerdai debütálás során beállított 17 dollár 42 centes záróárhoz képest. Így a Pandora csütörtöki záróára 13,26 dollár volt, ami a kereskedési utáni piacon még tovább, 12,72 dollárra esett. Vagyis, azok, akik a 16 dolláros kibocsátási áron a jegyezés során vásároltak két nap alatt 20 százalékot buktak. Ez a teljesítmény szöges ellentétben van a LinkedIn május közepi debütálásával, amely egy nap alatt 100 százalékos hozamot biztosított a jegyzőknek. Bár azóta a LinkedIn árfolyama is jelentősen esett, de még mindig jóval a 45 dolláros kibocsátási ár felett, közel 70 dolláron lehet megválni a papíroktól.

Sokak szerint a Pandora 16 dolláros kibocsátási ára meglehetősen túlárazott volt, és a cég egyedüli értéke az egy karakterből álló (P) tőzsdei tickerkódja.

Ennek a hétnek a másik jelentős tőzsdei debütálója, a Samsonite volt, a koffercég papírjait a kínai piacon történő  terjeszkedése érdekében a hongkongi tőzsdére vezették be, de az első kereskedési nap 8 százalékot buktak a részvények az IPO során megállapított jegyzési árhoz képest.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!