Az MG Rovert felvásárló kínai autógyártó, a Nanjing Automobile Corp. korábban azt közölte, hogy 2007-ig 1200 alkalmazottal, két járműmodell gyártásával indítaná újra a termelést. Az Automotive News Europe hétfőn megjelenő számában a vállalkozás egyik illetékese ugyanakkor azt közölte, a termelés újraindításának előkészülete igen jó ütemben halad.
Az elindításhoz a Nanjingnak vegyes vállalati megállapodást kell kötnie új brit partnerével, a GB Sports Car Co. céggel, amire várhatóan még a karácsony előtt sor kerül. A GB Sports Car konzorciumát Fraser Welford-Winton, a PowerTrain, az MG Rover egykori motorgyártó leánycégének a volt ügyvezető igazgatója vezeti.
A Nanjing kezdetben az MG TF és az MG ZT modelljeit gyártaná Longbridge-ben. A lapértesülés szerint a Nanjing Automobile tárgyalásokat kezdett a MG megszerzéséért alulmaradt kínai riválisával, a Shanghai Automotive Industry Corp. (SAIC) céggel MG Rover modellek kínai gyártásáról. A Nanjing Automobile Corp. júliusban vásárolta fel a csődbe jutott brit MG Rovert, 53 millió fontért (78 millió euró). A cég adóssága ekkor 1,4 milliárd font volt.
A Rover tavaly több mint megduplázta veszteségét. 2004-et 250 millió font hiánnyal zárta a társaság. 2003-ban 92,6 millió font volt a veszteség. A cég, amely az idén áprilisban jelentett csődöt, 1994-től hat évig a BMW tulajdonában volt, de a bajor cég - miután a Rover még 1999-ben is 780 millió font adó előtti veszteséget termelt - 2000-ben, 10 font jelképes összegért eladta az autógyárat a Phoenix brit pénzügyi befektetőcsoportnak. A cégcsődöt megelőzően a Rovernek 6 ezer alkalmazottja volt, és évente mintegy 112 ezer autót gyártott.
Menedzsment Fórum