2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Lapértesülés szerint a jövő év végéig, több hónappal az eredetileg tervezett időpontnál előbb, újraindulhat az MG autók brit gyártás. Az egykor híres autógyár évek óta veszteséget veszteségre halmoz.

Az MG Rovert felvásárló kínai autógyártó, a Nanjing Automobile Corp. korábban azt közölte, hogy 2007-ig 1200 alkalmazottal, két járműmodell gyártásával indítaná újra a termelést. Az Automotive News Europe hétfőn megjelenő számában a vállalkozás egyik illetékese ugyanakkor azt közölte, a termelés újraindításának előkészülete igen jó ütemben halad.

Az elindításhoz a Nanjingnak vegyes vállalati megállapodást kell kötnie új brit partnerével, a GB Sports Car Co. céggel, amire várhatóan még a karácsony előtt sor kerül. A GB Sports Car konzorciumát Fraser Welford-Winton, a PowerTrain, az MG Rover egykori motorgyártó leánycégének a volt ügyvezető igazgatója vezeti.

A Nanjing kezdetben az MG TF és az MG ZT modelljeit gyártaná Longbridge-ben. A lapértesülés szerint a Nanjing Automobile tárgyalásokat kezdett a MG megszerzéséért alulmaradt kínai riválisával, a Shanghai Automotive Industry Corp. (SAIC) céggel MG Rover modellek kínai gyártásáról. A Nanjing Automobile Corp. júliusban vásárolta fel a csődbe jutott brit MG Rovert, 53 millió fontért (78 millió euró). A cég adóssága ekkor 1,4 milliárd font volt.

A Rover tavaly több mint megduplázta veszteségét. 2004-et 250 millió font hiánnyal zárta a társaság. 2003-ban 92,6 millió font volt a veszteség. A cég, amely az idén áprilisban jelentett csődöt, 1994-től hat évig a BMW tulajdonában volt, de a bajor cég - miután a Rover még 1999-ben is 780 millió font adó előtti veszteséget termelt - 2000-ben, 10 font jelképes összegért eladta az autógyárat a Phoenix brit pénzügyi befektetőcsoportnak. A cégcsődöt megelőzően a Rovernek 6 ezer alkalmazottja volt, és évente mintegy 112 ezer autót gyártott.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!