2p

Hazánkban még mindig nyári hűsítő és nem desszert a fagylalt, noha a fogyasztói szokásokon folyamatos kampányokkal igyekeznek változtatni a jégkrémgyártók. Hódítanak a hagyományos ízek, míg az újdonságok a szezonvégeztével a feledés homályába merülnek, írja a Népszabadság.

Aggódva figyelik a hőmérő higanyszálát cukrászok és jégkrémgyártók, mivel a következő hónapok időjárása befolyásolja döntően éves eredményeiket. A teljes évi mennyiség mintegy háromnegyede május és augusztus között fogy el, s ha idén is a tavalyihoz hasonló hűvös nyarunk lesz, szinte megszűnik a kereslet a nyalni való iránt.

[ajanlo=182][igazitas=left/]Fagylaltfogyasztásunk európai szinten is alacsony, mindössze 3,5 liter, szemben a nyugati 7-10 literrel, s az Egyesült Államok 20 literével. A hazaiak amellett, hogy keveset fogyasztanak árérzékenyek is. Sokan nem tudják megfizetni a 90-120 forintos gombócokat, inkább leszoknak a jeges desszertről. A cukrászok természetesen szívesen adnák olcsóbban termékeiket, de működési és gyártási költségeik ezt nem teszik lehetővé.

A tőkeerős multinacionális vállalkozások korán felismerték, hogy fontos, mi szerepel az árcédulán. A jégkrémcsaládját Eskimo-ról Algidára keresztelő Unilever, a Schöllert évekkel ezelőtt felvásárló Nestlé, valamint a Baldauf Kft.-t megszerző horvát Ledo jó néhány alacsonyabb árfekvésű termékkel igyekszik elnyerni a vékony pénztárcájú fogyasztók kegyeit. A versenybe a Lidl is beszállt, s mivel a csatlakozás óta megszűnt a hazai piac védelme, olcsóbb, saját márkás termékekkel árasztják el a piacot. A drágább, pálcikás és tölcséres jégkrémekből kevesebb fogy, de többet lehet velük keresni. Ízek tekintetében a magyar vásárló ragaszkodik a hagyományokhoz, hódít a csoki, a vanília és az eper. Az újabb próbálkozások népszerűsége nem bizonyul tartósnak, a receptek egy szezon után cserélődnek.

Az igen érzékeny magyar piacon a cukrászdák nem tudják felvenni a versenyt a nagyok által kínált jégkrémekkel, így részesedésük évről-évre csökken. Ennek ellenére szakemberek szerint korai lenne a gombócos fagylaltok temetése, mivel a piacon 40-50 százalékban még mindig ez uralkodik, s a jó minőség kedvéért kilométereket is képes autózni a fogyasztó, áll a Népszabadságban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!