2p

Kevesebb élőmunka és kisebb gyártóterület jellemzi a Tatabányán épülő új gumiabroncsgyárat. A technológia külföldön már bevált.

A jövedelmezőség javítása végett a japán Bridgestone gumiabroncs-gyártó csoport részben, vagy teljesen automatizált gyártó rendszereket alkalmaz külföldi - egyebek mellett magyarországi - érdekeltségeinél, mert így kevesebb élőmunkára és kisebb gyártó területre van szükség - írta csütörtöki számában a Nihon Keizai Shimbun.

[ajanlo=160][igazitas=left/]Az új rendszert már alkalmazzák a Bridgestone egyik belföldi gyárában, s ezt fogják bevezetni a Mexikóban 2007-ben, illetve a Magyarországon 2008-ban nyíló új üzemben is. Az automatizálás révén a telephelyek nagysága 30 százaléka lesz a hasonló tevékenységet folytató üzemekének, és nagyjából 200-200 dolgozót fognak foglalkoztatni. Ez nagyjából a fele a más abroncsgyárakban dolgozókénak. Hasonló automatizálási tervei vannak a Toyo abroncsgyárnak, a Sumitomo Rubber Industries, valamint a Yokohama Rubber csoportnak. A Bridgestone május elején jelentette be, hogy legkorszerűbb gumiabroncsgyárát építi fel Tatabányán, az 50 milliárd forintos költséggel készülő üzemben 185 főt foglalkoztatnak majd. A gyár 66 hektáron épül fel a Tatabányai Ipari Parkban, a japán AGC autóüveggyárának szomszédságában. A tervek szerint a termelés volumene 2009. év első felére elérheti a napi 8000 darabot.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!