A jövedelmezőség javítása végett a japán Bridgestone gumiabroncs-gyártó csoport részben, vagy teljesen automatizált gyártó rendszereket alkalmaz külföldi - egyebek mellett magyarországi - érdekeltségeinél, mert így kevesebb élőmunkára és kisebb gyártó területre van szükség - írta csütörtöki számában a Nihon Keizai Shimbun.
[ajanlo=160][igazitas=left/]Az új rendszert már alkalmazzák a Bridgestone egyik belföldi gyárában, s ezt fogják bevezetni a Mexikóban 2007-ben, illetve a Magyarországon 2008-ban nyíló új üzemben is. Az automatizálás révén a telephelyek nagysága 30 százaléka lesz a hasonló tevékenységet folytató üzemekének, és nagyjából 200-200 dolgozót fognak foglalkoztatni. Ez nagyjából a fele a más abroncsgyárakban dolgozókénak. Hasonló automatizálási tervei vannak a Toyo abroncsgyárnak, a Sumitomo Rubber Industries, valamint a Yokohama Rubber csoportnak. A Bridgestone május elején jelentette be, hogy legkorszerűbb gumiabroncsgyárát építi fel Tatabányán, az 50 milliárd forintos költséggel készülő üzemben 185 főt foglalkoztatnak majd. A gyár 66 hektáron épül fel a Tatabányai Ipari Parkban, a japán AGC autóüveggyárának szomszédságában. A tervek szerint a termelés volumene 2009. év első felére elérheti a napi 8000 darabot.
(MTI)
Korszerű gumiabroncsgyár épül Tatabányán
Kevesebb élőmunka és kisebb gyártóterület jellemzi a Tatabányán épülő új gumiabroncsgyárat. A technológia külföldön már bevált.