2p

Az azonnali üzenetek és egyszerűsített emailek világában azt hihetnénk, a helyesírással már senki nem törődik. A Google azonban rácáfolt erre, amikor arra kérte hirdetőit, hogy a keresőszavakhoz kapcsolódó reklámjaikban tartsák be az alapvető szabályokat.

Mivel a nem hagyományos szóhasználat, központozás és szleng rontja a kereső működésének hatékonyságát, a Google AdWords részlege a hagyományos angol helyesírás szabályainak betartása mellett foglalt állást. A keresőszavakhoz kapcsolódó hirdetésekért felelős divízió ellenzi a szabályoknak ellentmondó reklámszövegeket, ami főleg a tinédzsereket megcélzó hirdetők dolgát nehezíti majd meg.

[ajanlo=90][igazitas=left/] David Fischer, az AdWords igazgatója erről így nyilatkozott a New York Times-nak: "Számunkra az a legfontosabb, hogy olyan hirdetéseket készítsünk, amelyek legalább az alapvető helyesírási szabályoknak megfelelnek, ezáltal világos üzenetet hordoznak a felhasználók számára. Ezért támogatjuk a hatékony, lényegre törő kommunikációt.”

Természetesen a márkavédjegyek kivételt képeznek, a Google semmi esetre sem kéri hirdetőit a cégnév, illetve a termék vagy szolgáltatás elnevezésének módosítására. Hiszen ha így tenne, saját magával kellene kezdenie a szabályozást: bár a sokmillió felhasználó vélhetőleg nem tudja, de a cégnek nevet adó szó szabályszerű írásmódja a "googol".

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!