Mivel a nem hagyományos szóhasználat, központozás és szleng rontja a kereső működésének hatékonyságát, a Google AdWords részlege a hagyományos angol helyesírás szabályainak betartása mellett foglalt állást. A keresőszavakhoz kapcsolódó hirdetésekért felelős divízió ellenzi a szabályoknak ellentmondó reklámszövegeket, ami főleg a tinédzsereket megcélzó hirdetők dolgát nehezíti majd meg.
[ajanlo=90][igazitas=left/] David Fischer, az AdWords igazgatója erről így nyilatkozott a New York Times-nak: "Számunkra az a legfontosabb, hogy olyan hirdetéseket készítsünk, amelyek legalább az alapvető helyesírási szabályoknak megfelelnek, ezáltal világos üzenetet hordoznak a felhasználók számára. Ezért támogatjuk a hatékony, lényegre törő kommunikációt.”
Természetesen a márkavédjegyek kivételt képeznek, a Google semmi esetre sem kéri hirdetőit a cégnév, illetve a termék vagy szolgáltatás elnevezésének módosítására. Hiszen ha így tenne, saját magával kellene kezdenie a szabályozást: bár a sokmillió felhasználó vélhetőleg nem tudja, de a cégnek nevet adó szó szabályszerű írásmódja a "googol".
Menedzsment Fórum
Kötelező helyesen írni a Google hirdetőinek
Az azonnali üzenetek és egyszerűsített emailek világában azt hihetnénk, a helyesírással már senki nem törődik. A Google azonban rácáfolt erre, amikor arra kérte hirdetőit, hogy a keresőszavakhoz kapcsolódó reklámjaikban tartsák be az alapvető szabályokat.