3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Európai Bizottság döntése nyomán gőzerővel megindulhat a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonal korszerűsítését célzó fejlesztés, amely 2011-re fejeződik be. A 48,6 milliárd forint összköltségű projekt egészen pontosan 41,3 milliárdos uniós támogatásra számíthat – a további 3,7 milliárd hazai forrás. A vasúti korszerűsítés és fejlesztésével az egész térségben javul a személyszállítási szolgáltatás minősége, rövidül az utazási és áruszállítási idő valamint érzékelhetően biztonságosabb lesz a vasúti közlekedés ezen a szakaszon.

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség megkapta az Európai Bizottság jóváhagyását arra a nagyprojektre, mely a Sopron – Szombathely – Szentgotthárd vasútvonal fejlesztését támogatja. A döntés azért is különösen fontos Magyarország számára, mert ez a beruházás az első nagyvasúti közlekedésfejlesztési nagyprojekt az Unióban, amelyet a 2007-13 közötti időszakban Brüsszel a támogatásáról biztosított.

A kormány még 2007 augusztusában hagyta jóvá, hogy a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonal korszerűsítése kiemelt projektként megvalósulhasson, majd 2008 decemberében támogatásáról biztosította a GYSEV fejlesztési projektjét, amelyet Magyarország idén januárban nyújtott be Brüsszelnek.

A 48,6 milliárd forint összköltségű projekt keretében a Szombathely–Szentgotthárd vonal teljes rekonstrukciója, és a Sopron–Szombathely vonal korábban elkezdett rekonstrukciós munkáinak befejezése valósul meg. A fejlesztés javítja a régió elérhetőségét, erősíti a határon átívelő kapcsolatokat, elősegíti a turizmus fejlődését és jótékony hatást gyakorol a régió gazdaságára.

A beruházás befejeztével a teljes vonalon a mai 60-80km/h-ról 120 km/h-ra emelkedik a pálya sebesség. A már villamosított és korszerű biztosítóberendezéssel felszerelt Sopron–Szombathely vonalszakaszhoz hasonlóan a Szombathely–Szentgotthárd közötti vonalszakaszt is villamosítják, és korszerű biztosítóberendezéseket telepítenek.

A fejlesztés volumenét jól mutatja, hogy a rekonstrukció 116 km vonalhosszt érint. A beruházás a több mint 100 kilométernyi vasútvonal mellett lévő településeken élők közlekedésének minőségére jelentős hatással lesz: az utazási idő jelentősen csökken, a zajterhelés és légszennyezés mérséklődik. Az emelt peronok, az akadálymentesített állomások és megállóhelyek révén az idősek és a mozgáskorlátozottak számára könnyebb és kényelmesebb lesz a vonatközlekedés. Lövőn, Csákánydoroszlón, Alsórönökön, és Szentgotthárdon az európai uniós előírásoknak megfelelően meghosszabbítják az állomásokat.

A projekt nagyban javítani fogja két érintett nagyváros Sopron és Szombathely közúti közlekedését is, ahol nagy forgalmú közutak keresztezése kap korszerű megoldást; a felül- illetve aluljárók kialakításánál a gépjárművek mellett a gyalogosokra és a kerékpárosokra is gondoltak a tervezők.

Nem elhanyagolható eredménye a projektnek, hogy a vasútvonal korszerűsítési munkálatai közel 300 embernek adnak munkát az elkövetkező közel két évben. A projekt megvalósulása során a környezetvédelmi szempontok is érvényesülnek, hiszen a munkálatok befejezését követően GYSEV összes vasútvonalán villamos-vonatok járnak majd.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!