A tervek szerint, melyről a Napi Gazdaság ír, már 2013-ban nekiláthatnak a jelenleg 4,7 milliárd euróra becsült nagyberuházás megvalósításának, melynek részleteit Dmitrij Medvegyev orosz elnök mai pozsonyi látogatásán is megvitatják, mivel az államfő delegációjában helyet kapott Vlagyimir Jakunyin, az orosz államvasutak elnöke is. A széles nyomtávú vasutat 2016-ban akár már át is adhatnák - derül ki az orosz vasutak elemzéséből. A nyomvonal Kassától (addig vezet jelenleg a széles nyomtávú vasút) a szlovák-osztrák államhatárig 432 kilométer hosszú volna.
A 4,7 milliárdos összegből 3,694 milliárd euró jut az új szakaszra, 312,6 millió euró a már meglévő, 87 kilométeres rész felújítására és csaknem 50 millió euró a pozsonyi terminálra. A nagyberuházást az orosz, az ukrán, a szlovák és az osztrák vasúttársaságok közösen finanszíroznák. A jelenlegi becslések szerint 2015-ben a keletről nyugati irányba tartó, Kassa és Pozsony közötti áruforgalom volumene elérné a 13 millió tonnát, 2025-ben pedig a 23,7 millió tonnát, ellenirányban pedig évente 3,5 millió, illetve 5,5 millió tonna árut szállítanának. A Pozsony és Bécs közötti szakaszon a teherforgalom 2015-ben mindkét irányban összesen közel 15 millió tonnát, 2025-ben pedig legalább 20 millió tonnát tenne ki. A projekt iránt érdeklődnek a csehek, a magyarok, a németek, a svájciak, az olaszok, a szlovének, a szerbek és a horvátok is.