"A kelet-európai piacon 2004-ben 16 százalék volt a részesedésünk, amit az aktuális üzleti évben 18-19 százalékra kívánunk emelni" - nyilatkozta a csütörtöki Financial Times Deutschland (FTD) hasábjain Anton Weinmann, a haszonjárművek gyártásával megbízott MAN-leányvállalat főnöke.
[ajanlo=474][igazitas=left/]Weinmann szerint többek között a termelékenység magas foka, a lengyel alkalmazottak megbízhatósága és az infrastruktúra miatt döntöttek úgy, hogy Krakkóban építik fel az új teherautógyárat. A legfontosabb érv az volt, hogy a város közel fekszik az értékesítési és beszerzési piacokhoz. A bérköltségek magasabbak ugyan, mint például Romániában, de ez nem volt mindenek feletti szempont.
A megállapodást a lengyelekkel augusztus 16-án kívánják aláírni. A beruházás összköltsége 90-100 millió eurót tehet ki, a végső szakaszban 650 embert foglalkoztatnának, az évi kapacitásnak pedig el kellene érnie a 15 ezer tehergépkocsit. Az építkezés a tervek szerint már ősszel megkezdődik, az első teherautónak 2007 közepén kellene kigördülnie a csarnokból.
Weinmann szerint az orosz piac - a "politikai bizonytalanság" miatt - csak tíz év múlva lesz igazán érdekes, Kínában viszont már intenzíven keresnek kooperációs partnert. Weinmann szerint a társaság elsősorban Kelet-Európában, Közel-Keleten, Ázsiában és Dél-Amerikában szeretne terjeszkedni, írja az MTI.
Mint arról az mfor.hu is beszámolt, a cég szerdán közölte, hogy Krakkót választotta új teherautó gyára telephelyének. Kezdetben Albániából, Fehéroroszországból és a volt Jugoszláviából is jelentkeztek városok, később Kassa és Miskolc is felkerült a lehetséges helyszínek listájára. A MAN a lengyelországi Starachowicében és Poznanban már gyárt teherautókat, autóbuszokat és részegységeket.
A társaság jelenleg 34 ezer embert foglalkoztat, a múlt évben 63 300 teherautót és 6100 buszt gyártott. A vállalatnak Ausztriában, Lengyelországban és Törökországban vannak üzemei, 2004-ben Kelet-Európában 30 ezer teherautót értékesített.
Menedzsment Fórum
Krakkóból terjeszkedik térségünkben a MAN
A gépgyártással és haszonjárművek előállításával foglalkozó német MAN-konszern krakkói gyára révén rövid időn belül jelentősen növelni kívánja kelet-európai piaci részesedését. Mint ismert, szerdán véglegessé vált, hogy a cég nem Magyarországot, hanem Krakkót választotta új gyára telephelyének.