2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A gépgyártással és haszonjárművek előállításával foglalkozó német MAN-konszern krakkói gyára révén rövid időn belül jelentősen növelni kívánja kelet-európai piaci részesedését. Mint ismert, szerdán véglegessé vált, hogy a cég nem Magyarországot, hanem Krakkót választotta új gyára telephelyének.

"A kelet-európai piacon 2004-ben 16 százalék volt a részesedésünk, amit az aktuális üzleti évben 18-19 százalékra kívánunk emelni" - nyilatkozta a csütörtöki Financial Times Deutschland (FTD) hasábjain Anton Weinmann, a haszonjárművek gyártásával megbízott MAN-leányvállalat főnöke.

[ajanlo=474][igazitas=left/]Weinmann szerint többek között a termelékenység magas foka, a lengyel alkalmazottak megbízhatósága és az infrastruktúra miatt döntöttek úgy, hogy Krakkóban építik fel az új teherautógyárat. A legfontosabb érv az volt, hogy a város közel fekszik az értékesítési és beszerzési piacokhoz. A bérköltségek magasabbak ugyan, mint például Romániában, de ez nem volt mindenek feletti szempont.

A megállapodást a lengyelekkel augusztus 16-án kívánják aláírni. A beruházás összköltsége 90-100 millió eurót tehet ki, a végső szakaszban 650 embert foglalkoztatnának, az évi kapacitásnak pedig el kellene érnie a 15 ezer tehergépkocsit. Az építkezés a tervek szerint már ősszel megkezdődik, az első teherautónak 2007 közepén kellene kigördülnie a csarnokból.

Weinmann szerint az orosz piac - a "politikai bizonytalanság" miatt - csak tíz év múlva lesz igazán érdekes, Kínában viszont már intenzíven keresnek kooperációs partnert. Weinmann szerint a társaság elsősorban Kelet-Európában, Közel-Keleten, Ázsiában és Dél-Amerikában szeretne terjeszkedni, írja az MTI.

Mint arról az mfor.hu is beszámolt, a cég szerdán közölte, hogy Krakkót választotta új teherautó gyára telephelyének. Kezdetben Albániából, Fehéroroszországból és a volt Jugoszláviából is jelentkeztek városok, később Kassa és Miskolc is felkerült a lehetséges helyszínek listájára. A MAN a lengyelországi Starachowicében és Poznanban már gyárt teherautókat, autóbuszokat és részegységeket.

A társaság jelenleg 34 ezer embert foglalkoztat, a múlt évben 63 300 teherautót és 6100 buszt gyártott. A vállalatnak Ausztriában, Lengyelországban és Törökországban vannak üzemei, 2004-ben Kelet-Európában 30 ezer teherautót értékesített.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!