Nem kell ugyanakkor feltétlen pluszt adni - figyelmeztet Novák Péter. Attól, hogy öncélú lesz a kreatív nem biztos, hogy a hatékonyság is növekszik. Sok cég, a termék attitűdjénél fogva eleve óvatos a harsányabb kampányokkal szemben, és a konzervativizmusuk a többi médiában futó kreatívokban is megmutatkozik.
Trendek és kitörési pontok
Ki tud-e törni az online reklám az offline médiákból? Most futó anyagok között egyre több használ hang-effekteket, esetleg ez lehet az új trend kérdeztük. Valóban több kreatívnál vannak hanghatások, ám ez korántsem számít újdonságnak, ezek a hangos bannerek egyszer már feltűntek, ám mivel a fogyasztókat erősen zavarta ezért rövid életűnek tűnt az első megjelenésük. Ilyen fellángolások más típusoknál, így például a pop-up, vagy az interstitialoknál is hasonlók voltak megfigyelhetők. Itt is fontos, hogy kik készítik a kampányt, a készítők keze nyomát, az eszközök használatát ugyanis erősen befolyásolja ez a tény.
Az internet adta lehetőségek, a sávszélesség bővülésével egyre többször találkozni, hogy az oldalakon a tv-spotok futnak (az eddigi egyetlen ilyen hazai kampány a kirowski nevéhez fűződött), ám valószínű ez is egy lesz a használt eszközök között, semmiképp sem a legfontosabb. A televízió és az internet médiakörnyezete ugyanis eltérő, így a használandó technológiákban is különbségek vannak.
A vizuális élményről azonban nem kell lemondani, egyre inkább teret hódítanak, a rich médiás megoldások által. A magas szintű animáció a meglepő képi megoldások Novák Péter szerint a továbblépés útja. A hazai oldalakon is fel-fel tűntek eddig is ezek az eszközök, illetve az év végi hirdetési piacon biztos, hogy lesznek nagyon jó kreatívok. A kirowski szakemberei mindenesetre készülnek...
Kreativitás és az online média
Az online hirdetéseket vizsgálva gyakran érzi az ember, hogy a technológia adta lehetőségeket nem használják ki a hirdetők. Az interneten megjelenő reklámokban általában a sajtóanyagoknak a virtuális médiákra leképzett változatával találjuk szembe magunkat. Felmerül a kérdés, vajon miért nem kreatívabbak a kreatívok? A választ Novák Péterrel a piaci éllovas kirowski egyik vezetőjével próbáltuk megkeresni.