2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az üzemanyag árának emelkedése, az általános gazdasági kilátások romlása érzékenyen érinti a légitársaságokat. Legutóbb a British Airways jelezte, hogy nem tudja teljesíteni az idei évre várt jövedelmezőségi tervét, megint csőd szélén van az olasz Alitalia, és óvatos becslést tett közzé a téli üzletmenet alakulására vonatkozóan az ír Ryanair olcsó jegyes légitársaság is.

Az Alitaliának már csak 100 napra elegendő szabad pénzeszköze van, és ha nem valósul meg a kilátásba helyezett 1,2 milliárd eurós tőkeemelés, akkor a cég pénzügyileg összeomlik. A feltőkésítéshez eredetileg a milánói Intesa bank és a Deutsche Bank nyújtotta volna a bankgaranciát, de az olasz bank a római Messaggero napilap beszámolója szerint elállt az üzlettől, és emiatt késhet az Alitalia tőkeemelése - írja az MTI.

A British Airways jövedelmezőségi problémákkal küzd, a társaság e héten kinevezett új vezérigazgatója, Willie Walsh úgy látja, hogy az üzemanyag drágulása miatt idén nem tudják elérni a korábban tervezett 10 százalékos profitrátát. Ráadásul legalább 100 millió fontot terveznek fordítani arra, hogy magukhoz édesgessék a nagy távolságra utazó ügyfeleiket a gépek komfortjának emelésével. A vállalat az idei év első negyedében 8,5 százalékos profitrátát ért el.

[ajanlo=538][igazitas=right/]A BA átalakításokat tervez azoknál a rövid távú járatoknál, amelyek veszteségesek, és az új vezérigazgató tervei között szerepel az is, hogy a cég pozícióinak erősítésre végett részt vesznek az ágazat konszolidációjában. A spanyol Iberia légitársaságban lévő 8,76 százalékos részesedésük emelése azonban egyelőre nincs napirenden, mondta a vezérigazgató.

Az ír Ryanair kissé aggódik a tél miatt, a jelentős árelőny elvesztésétől tart, bár egyelőre nincs panaszkodni valója: szeptemberben az előző havihoz képest stabil volt a gépek kihasználtsága, a mutató 87 százalék volt, az utasok száma 27 százalékkal 3,02 millióra nőtt az egy évvel korábbihoz képest.

A téli időszak üzletmenetét azonban óvatosan ítéli meg a társaság vezérigazgatója. Szerinte a nagy európai légitársaságok által bevezetett üzemanyagpótdíj az ilyen felárat nem alkalmazó Ryanair gépeire terelheti ugyan az utasokat, de a jegyár-különbség az év hátralevő részében csökkenhet, mert a hagyományos légitársaságok is engedni fognak áraikból, ha versenyben akarnak maradni.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!