A hírek szerint azonban kimaradhat az Aeroflot által éppen felépített új terminál, mivel a légitársaság nem hajlandó átadni azt, ami várhatóan minimálisra csökkenti majd a beruházók érdeklődését.
A Seremetyevo Nemzetközi Repülőtér Rt (MAS) koncesszióba, illetve bérbeadására vonatkozó tervek kidolgozásával a kormány bízta meg az illetékes főhatóságokat. Ezt Igor Levityin közlekedési miniszter jelentette be.
Hozzátette, hogy amennyiben a jogi helyzet kizárja a koncessziót, a repülőteret termináljaival és infrastruktúrájával bérbe fogják adni. A seremetyevói légikikötő részvényeinek 100 százaléka az állami vagyonügynökség tulajdonában van. Korábban már koncesszióba adták a szentpétervári Pulkovo repülőteret, ám az nem szövetségi tulajdon, hanem a Leningrádi területé.
A Kommerszant szerint a döntő kérdés, hogy a repülőtérrel koncesszióba, vagy bérbe adják az éppen felépült D terminált, amelyet az Aeroflot és a Sky Team légi szövetségbeli partnerei használnak majd. A közlekedési miniszter elismerte, hogy gondot jelenthet, ha az Aeroflot az általa két állami bank bevonásával épített terminált nem hajlandó átadni, de úgy vélte, a kérdésnek a majdani tárgyalásokon kell eldőlnie. A repülőtérnek ugyan eredetileg opciója volt az új terminál 25 százalékának megvásárlására, de nem élt vele.
A D terminál építése az idén június 30-ig 785,8 millió dollárba került, de az építkezés még folyik. Az Aeroflot arra hivatkozik, hogy amennyiben átadja az új részt, nem tudja ellenőrizni sem beruházásai megtérülését, sem a banki hitelek visszafizetését.
A lap szakértőket idézve azt írta, hogy a D terminál nélkül aligha várható érdeklődés a tenderen. Az új épület ugyanis kapcsolódik a jelenleg a nemzetközi forgalmat bonyolító, Seremetyevo 2 néven ismert F terminálhoz, továbbá az ugyancsak épülő E terminálhoz. A két további terminál lényegesen kisebb ezeknél, ráadásul nem ér el hozzájuk a vasúthálózat, s ha akadna is érdeklődő, amely hajlandó beruházni ezek fejlesztésébe, kemény versenybe kerülne az új épületekkel.
MTI/Menedzsment Fórum