A rádiófrekvenciás termékazonosító technológia rövid időn belül a teljes ismeretlenségből a legtöbbet vitatott újdonságok közé került. Az érintett iparág szereplői pedig abban bíznak, a címkék ára már a közeljövőben nagy mértékben, akár öt centig is lecsökkenthet.
Stephen Smith, a Gartner intézet kutatási elnök-helyettese szerint azonban ahelyett, hogy azt kérdeznék, milyen áron éri meg beruházni a technológiába, meg kellene határozniuk, az üzletmenetük mely folyamataiban lenne érdemes alkalmazniuk a mai árak mellett. Ezek pedig a passzív címkék esetében 40 centtől 10 dollárig, az aktívak esetében pedig 4-5 dollártól akár több százig is terjedhetnek.
A Gartner közleményében kifejti, hogy az elkövetkező tíz évben a kereskedők legnagyobb része továbbra is a vonalkódokat fogja használni, és csak fokozatosan vezeti be a rádiófrekvenciás azonosítókat, a két rendszer tehát egy darabig párhuzamosan működik majd. Ezalatt a tíz év alatt pedig tisztázódhatnak azok a vitás kérdések (például a tőkeigény, a hibás leolvasás, vagy a szabványok kérdése), amelyek jelenleg problémákat okozhatnak.
Ami pedig az ötcentes címkéket illeti, Smith szerint alapvető paradoxon áll fenn az árak csökkentése kapcsán. Ehhez ugyanis először a csipek méretét kellene csökkenteni, ugyanakkor viszont a kisebb méret drágábbá teszi az előállítást. Egyelőre erre a problémára még egy szállító sem talált megoldást. A Gartner szerint éppen ezért a legjobb esetben is maximum húsz centig csökkenhet a címkék ára a 2009-ig tartó időszakban.
(Menedzsment Fórum)
Lassan csökken az RFID-címkék ára
Az optimista kereskedői várakozások ellenére az ötcentes címke egyelőre mítosz marad. A Gartner becslései szerint a címkék ára 2009-ig maximum a jelenlegi összeg felére csökkenhet.