2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elmúlt öt évben meredeken csökkent azoknak a hirdetéseknek a száma, amelyben valamelyik hírességgel próbálják népszerűsíteni a termékeket. A felmérések szerint a fogyasztók nem bánják, ha kedvenc sztárjuk feltűnik egy hirdetésben, de csak abban az esetben, ha nem gagyi termékről van szó.

Az elmúlt öt évben meredeken csökkent azoknak a hirdetéseknek a száma, amelyekben valamelyik hírességgel próbálják népszerűsíteni a termékeket. A felmérések szerint a fogyasztók nem bánják, ha kedvenc sztárjuk feltűnik egy-egy hirdetésben, de csak abban az esetben, ha jó minőségű termékről van szó.

[ajanlo=240][igazitas=left/]Az ismert emberekkel készített reklámok száma az utóbbi öt évben a felére csökkent. Míg 2000-ben a tévéreklámok 21 százalékában szerepeltek hírességek, addig idén ez már csak 13 százalék, derült ki a Millward Brown felméréséből.

A MediaGuardian szerint Nagy-Britannia profi módon használja csillagait reklámcélokra. Naomi Campbell például nemrégiben egy Tesco hirdetésben tűnt fel, az élelmiszerláncban kapható ruházati termékeket népszerűsítve. Jelenleg David Beckham a legkeresettebb brit sztár, de szakemberek óva intenek: ha nem használják jól a reklámok során a hírességeket, akkor egy idő után nem a terméknek, hanem magának a sztárnak csinálnak még nagyobb hírverést.

Legszívesebben az ázsiai térségben kérnek fel ismert embereket reklámszereplésre. Japánban és Kínában a hirdetések mintegy 23 százalékában tűnnek fel ismert arcok. Az Egyesült Államokban csupán a reklámok 18 százalékában jelennek meg ismert csillagok. Ezen a téren a leginkább visszafogott az európai piac, itt alig 5 százalékos az ilyen reklámok aránya. Kivétel Norvégia, ahol a promóciók egy százalékában népszerűsítik sztárokkal az eladni kívánt termékeket.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!