Az elmúlt öt évben meredeken csökkent azoknak a hirdetéseknek a száma, amelyekben valamelyik hírességgel próbálják népszerűsíteni a termékeket. A felmérések szerint a fogyasztók nem bánják, ha kedvenc sztárjuk feltűnik egy-egy hirdetésben, de csak abban az esetben, ha jó minőségű termékről van szó.
[ajanlo=240][igazitas=left/]Az ismert emberekkel készített reklámok száma az utóbbi öt évben a felére csökkent. Míg 2000-ben a tévéreklámok 21 százalékában szerepeltek hírességek, addig idén ez már csak 13 százalék, derült ki a Millward Brown felméréséből.
A MediaGuardian szerint Nagy-Britannia profi módon használja csillagait reklámcélokra. Naomi Campbell például nemrégiben egy Tesco hirdetésben tűnt fel, az élelmiszerláncban kapható ruházati termékeket népszerűsítve. Jelenleg David Beckham a legkeresettebb brit sztár, de szakemberek óva intenek: ha nem használják jól a reklámok során a hírességeket, akkor egy idő után nem a terméknek, hanem magának a sztárnak csinálnak még nagyobb hírverést.
Legszívesebben az ázsiai térségben kérnek fel ismert embereket reklámszereplésre. Japánban és Kínában a hirdetések mintegy 23 százalékában tűnnek fel ismert arcok. Az Egyesült Államokban csupán a reklámok 18 százalékában jelennek meg ismert csillagok. Ezen a téren a leginkább visszafogott az európai piac, itt alig 5 százalékos az ilyen reklámok aránya. Kivétel Norvégia, ahol a promóciók egy százalékában népszerűsítik sztárokkal az eladni kívánt termékeket.
Menedzsment Fórum
Lassan eltűnnek a sztárok a reklámokból
Az elmúlt öt évben meredeken csökkent azoknak a hirdetéseknek a száma, amelyben valamelyik hírességgel próbálják népszerűsíteni a termékeket. A felmérések szerint a fogyasztók nem bánják, ha kedvenc sztárjuk feltűnik egy hirdetésben, de csak abban az esetben, ha nem gagyi termékről van szó.