Bár földrajzilag és termékszerkezetileg is eltérő piacokon tevékenykednek, mindkét vezetői tőzsdei it-cég jól teljesített az év eddigi részében, ami optimizmusra ad okot a szektor egészét tekintve. Közelebbről szemlélve azonban a helyzet még korántsem tökéletes.
[ajanlo=84][igazitas=left/]
A döntő részben a magyar piacon aktív Synergon a gyenge hazai vásárlóerőről panaszkodik, ezért meglévő érdekeltségei mellett továbbiak vásárlását tervezi a régióban. A cég külföldi leányvállalatainál aktív átszervezés folyik, az Atos Origin integrálása viszont sikertörténetnek mutatkozik. A vállalat hosszú ideje törekszik tevékenysége szolgáltatás-tartalmának növelésére is, amely mára eléri a 42 százalékot, illetve arra, hogy egyre nagyobb volumenű beruházásokra tegyen szert az államigazgatásban.
A Graphisoft, amelynek legfőbb húzóerővel bíró piaca az amerikai, a terméklicenszek eladásának 16 százalékos növekedése ellenére is 4,2 százalékkal csökkenő árbevételről számolt be. Nettó nyereségük azonban növekedett: a bővülés 88 százalékos volt, így 761 millió forintos nyereséget realizált a társaság, derül ki a Világgazdaság cikkéből.
Lassan kimászik a gödörből a magyar it-szektor
Bár számos fronton még javításra szorul a teljesítmény, úgy tűnik, lassan magára talál a hazai it-szektor. Az év első kilenc hónapjában a Synergon és a Graphisoft is a vártnál jobb eredményt tett közzé, számol be a Világgazdaság.