A tavalyi év összesített készpénzes reklámárbevétele egy-másfél milliárd forintra tehető az azt megelőző év 0,7-1,2 milliárdjához képest. A listaáron számított bevétel sem túl magas: ennek alig a duplája. Az online reklámok a teljes, hazai reklámforgalomnak alig 0,8 százaléka.
Nem növekedtek jelentősen a hazai online cégek reklámbevétele tavaly, bár a növekvő tendencia nem tört meg. Az idei évben - a várakozások szerint - az online reklámok elérhetik a teljes reklámforgalom egy százalékát is.
Újdonság, hogy a legtöbb magyar online reklámpiacon fellehető főbb hirdetők - a hagyományos telekommunikációs cégeken kívül (ezek erre a célra fordított összegei csökkennek) - között megjelentek az autóipar prominens tagjai is.
A legnagyobb reklámköltést a tavalyi év alatt - becslések szerint - az [origo] (az online médiapiac leglátogatottabb képviselője) könyvelhette el. Az auditált oldalak közül a Index internetes potrál reklámbételei érdemelnek még figyelmet.
Lassan nő az online reklámpiac
Az online reklámok a teljes, hazai reklámforgalomnak alig 0,8 százaléka. Listaáron számítva 2-2,5 millárd forintra tehető.