Úgy tűnik az egy főre jutó vásárlások alacsonyabbak lesznek, mint egy évvel korábban, a bővülő piacnak köszönhetően azonban növekedés lesz. Ez a forgalomnövekedés azonban előreláthatólag fele akkora lesz mint 2001 karácsonyán. Ahogy az Internet egyre inkább elterjedt lesz úgy bővül a vásárlók száma is, ám a forgalom növekedése ettől elmarad véli a Jupiter egyik szakembere.
A szakértő szerint az online értékesítések 17 százalékkal nőnek az ünnepi vásár idején, ami a tavalyi 30 százalékos bővüléstől jócskán elmarad. Ezzel egyidőben a tavalyi átlagos 313 dolláros vásárlások 306 dolláros értékűre csökken. A e-kereskedelemben érdekelt cégek reklámkampányaiban a korábbi vásárlásra vagyis hogy november 15 előtt vegyék meg az ajándékokat az emberek biztatnak. Ez annak tudható be, hogy az idei évben a naptári sajátosságok miatt kevesebb vásárlási nap lesz.
A hirdetési akciók jelentős része került át az e-mailes hirdetések kategóriájába, Mivel az amerikai szabályozás nem tiltja a spamek küldését, ezért sok online kereskedő nyúl ehhez az eszközhöz, amelynek megtérülési rátája az egyik legkedvezőbb napjainkban. A kis befektetést igénylő e-marketing kampányok hatásossága persze tömeges alkalmazásukkal drasztikusan csökkenhet. Az e-mailes kampányok közül felfedezve a HTML eszközök nyújtotta lehetőséget ezek egyre inkább terjedőben vannak, és előreláthatólag másfélszer gyakrabban fogják alkalmazni.
Lassuló növekedésre lehet számítani az online piacon
A Jupiter Research most közzétett elemzése szerint a karácsonyi vásár idején elsősorban nem az online boltokban tölti meg a Mikulás a zsákját. Az e-kereskedők bevételei a korábbi növekedési ütemtől elmaradva bővülnek.