Ken Kaess hangsúlyozta a co-creating, a megrendelőkkel közösen lebonyolított alkotói folyamat fontosságát is. A Menedzsment Fórum kérdésére válaszolva elmondta: a folyamat legelejétől kezdve be kell vonni az ügyfeleket a munkába, amit azok általában élvezetesnek tartanak, és jó ötletekkel jönnek elő.
Hitetlen megrendelők, unalmas reklámok
A reklámpiacon általános probléma, hogy a megrendelők nem hisznek a kreativitásban, vagyis nem bíznak abban, hogy a kreatív ötletek adják majd el a terméket, mondta el Hannes Wirnsberger, a DDB Budapest elnöke. Néhány évvel ezelőtt a reklámok sokkal szórakoztatóbbak voltak, viszont minél nagyobb lett a nyomás és minél szorosabb lett a verseny, annál konzervatívabbá vált a reklámszakma, annál kevésbé mert merész ötletekhez nyúlni. A hirdetésekbe egyre több információt zsúfoltak bele, amitől pont a szórakoztató hatás veszett el.
Mind Hannes Wirnsberger, mind Ken Kaess egyetértett azzal a felvetéssel, hogy jelentős változást hozna, ha a szakma kitörne a jelenlegi helyzetből. A DDB elnök-vezérigazgatója szerint nem meglepő, hogy a nehezedő körülmények hatására váltak a megrendelők és a reklámok is konzervatívvá. A megoldást az jelentheti, ha sikerül megerősíteni a megrendelők ügynökségekbe vetett bizalmát, amihez rá kell ébreszteni őket a kreatív tartalom által hordozott üzleti értékre.
[ajanlo=98][igazitas=left/]Ken Kaess a változás irányába mutató biztató jelként értékelte, hogy a reklámszakma képviselői mellett a megrendelő multinacionális vállalatok emberei is egyre nagyobb számban látogatnak el a legrangosabb megmérettetésre, a cannes-i reklámfesztiválra, így talán egyre jobban felismerik és elfogadják a kreativitás szerepét.
"Egyesek szerint most nehéz ebben a szakmában dolgozni, mivel nagyon rázós időszakot élünk át. Szerintem pedig most a legjobb, mert most éljük a legizgalmasabb időket" - véli Ken Kaess, aki szerint lehet, hogy hamarosan egy igazán kreatív korszak kezdődik reklámozás történetében, amelynek a lehetőségeit hiba lenne elszalasztani.
Vámosi Gergő
Menedzsment Fórum
Leáldozóban a rossz reklámok kora
Csak a kreatív, érzelmekre ható reklámokkal lehet megfogni az embereket, mondta el a Menedzsment Fórumnak Ken Kaess, a DDB Worldwide elnök-vezérigazgatója.