2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Csak a kreatív, érzelmekre ható reklámokkal lehet megfogni az embereket, mondta el a Menedzsment Fórumnak Ken Kaess, a DDB Worldwide elnök-vezérigazgatója.

Ken Kaess hangsúlyozta a co-creating, a megrendelőkkel közösen lebonyolított alkotói folyamat fontosságát is. A Menedzsment Fórum kérdésére válaszolva elmondta: a folyamat legelejétől kezdve be kell vonni az ügyfeleket a munkába, amit azok általában élvezetesnek tartanak, és jó ötletekkel jönnek elő.

Hitetlen megrendelők, unalmas reklámok

A reklámpiacon általános probléma, hogy a megrendelők nem hisznek a kreativitásban, vagyis nem bíznak abban, hogy a kreatív ötletek adják majd el a terméket, mondta el Hannes Wirnsberger, a DDB Budapest elnöke. Néhány évvel ezelőtt a reklámok sokkal szórakoztatóbbak voltak, viszont minél nagyobb lett a nyomás és minél szorosabb lett a verseny, annál konzervatívabbá vált a reklámszakma, annál kevésbé mert merész ötletekhez nyúlni. A hirdetésekbe egyre több információt zsúfoltak bele, amitől pont a szórakoztató hatás veszett el.

Mind Hannes Wirnsberger, mind Ken Kaess egyetértett azzal a felvetéssel, hogy jelentős változást hozna, ha a szakma kitörne a jelenlegi helyzetből. A DDB elnök-vezérigazgatója szerint nem meglepő, hogy a nehezedő körülmények hatására váltak a megrendelők és a reklámok is konzervatívvá. A megoldást az jelentheti, ha sikerül megerősíteni a megrendelők ügynökségekbe vetett bizalmát, amihez rá kell ébreszteni őket a kreatív tartalom által hordozott üzleti értékre.

[ajanlo=98][igazitas=left/]Ken Kaess a változás irányába mutató biztató jelként értékelte, hogy a reklámszakma képviselői mellett a megrendelő multinacionális vállalatok emberei is egyre nagyobb számban látogatnak el a legrangosabb megmérettetésre, a cannes-i reklámfesztiválra, így talán egyre jobban felismerik és elfogadják a kreativitás szerepét.

"Egyesek szerint most nehéz ebben a szakmában dolgozni, mivel nagyon rázós időszakot élünk át. Szerintem pedig most a legjobb, mert most éljük a legizgalmasabb időket" - véli Ken Kaess, aki szerint lehet, hogy hamarosan egy igazán kreatív korszak kezdődik reklámozás történetében, amelynek a lehetőségeit hiba lenne elszalasztani.

Vámosi Gergő

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!