A Nielsen kutatási eredményei szerint kezdenek elpártolni a női nézők a napközben sugárzott tévésorozatoktól. A vezető amerikai csatornák mind a 25-54 közti női közönségük csökkenését tapasztalták. Az ABC csatorna napközbeni adását ebből a rétegből 9-13 százalékkal kevesebben nézik, a CBS női közönsége 10 százalékkal, az NBC adóé pedig 5 százalékkal csökkent.
A 2004 őszén kezdődő televíziós szezon eddigi néhány hetében a tavalyi hasonló időszakhoz mérten 1,2 millió nézőt vesztettek a napközben sugárzott műsorok, elsősorban szappanoperák. A WPP Group szakértője úgy nyilatkozott az Adweeknek, ha a tendencia folytatódik, a hirdetők elpártolhatnak a három vezető csatornától. A napközbeni időszak reklámideje máris kezd veszíteni értékéből, mivel például az egyik legsikeresebb sorozat, az NBC Days of Our Lives szappanoperája női nézői 12 százalékát vesztette el.
A legrosszabb helyzetben az ABC és a CBS van, melyek négy-négy sorozatot futtatnak, lényegében erre a műfajra alapozva napközbeni adásukat, míg az NBC két ilyen műsorral rendelkezik. A független csatornák viszont 38 százalékkal növelték női közönségüket a vizsgált időszakban. A gyengébb nem tagjai tehát elpártoltak a szappanoperáktól a más jellegű műsorokhoz, kisebb csatornákhoz.
(Menedzsment Fórum)
Leáldozott az USA-ban a szappanoperáknak
A 2003/2004 évi televíziós szezon egyik nagy kérdése az volt USA-ban, mivel lehetne megragadni napközben a fiatal férfi nézők figyelmét. A most kezdődő szezon új problémát vetett fel: már a szappanoperák női közönsége is eltűnőben van, írja az Adweek.