Új áruházat nyitott Kistokajban az UNIO COOP Rt., az országos szinten 2900 egységgel rendelkező COOP-lánc egyik legerősebb tagja. Az észak-kelet-magyarországi régióban a nagykereskedelmi értékesítés árbevételének 31,6 százalékát adja a társaság. Míg forgalma 1995-ben mindössze 2,6 milliárd forint volt, addig 2004-ben már 19,5 milliárd forintot tett ki. Boltjainak száma mára eléri a 107-et, jelenleg mintegy 1300 főt foglalkoztat, ami duplája a tíz évvel ezelőttinek.
Tóth László, az UNIO COOP Rt. vezérigazgatója az áruház megnyitása alkalmából rendezett szerdai sajtótájékoztatón elmondta: az észak-keleti régióban 17-18 százalékos részesedéssel rendelkezik az áruházlánc, ami egyharmaddal több, mint az ország többi részén. Idén a társaság 900 millió forintból hajtott végre fejlesztéseket, illetve létesített új áruházakat. Stratégiájuk lényege: ahol megjelennek és konkurenciát teremtenek a vásárlóelszívó hatásukról híres multik, ott modernizálják a COOP-egységeket. Emellett olyan területek felé kacsintgatnak, amelyek még érintetlenek a kereskedelmi piacon, ahol még nincs lehetőségük a fogyasztóknak nagyobb alapterületű boltban vásárolni.
A társaság 2006-ra már rendelkezik egy 650 négyzetméteres létesítmény építésére vonatkozó engedéllyel egy 4200 fős településen. Egy hasonló nagyságú üzlet kialakítására alkalmas területet pedig már meg is vásároltak, a munkálatok még folynak.
A 10 éves évfordulóját ünneplő országos üzletlánc a következő években versenyképességét hálózatbővítéssel és fejlesztéssel szeretné növelni. A csoport bevétele országos szinten az 1997-es 157 milliárd forintról 2004-re 355 milliárd forintra nőtt. A sajátmárkák tekintetében 12 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, egyedül a Tesco előzi meg, 13 százalékkal.
Bartus Pál, a COOP Hungary Rt. elnök-vezérigazgatója a sajtótájékoztatón közölte: idén ez az ötödik új átadott bolt, 7 áruházuk még előkészítés alatt áll. Az igazgató utalt arra is, hogy jelenleg az olasz piac 30 százalékát magáénak tudó COOP Italy-val folytatnak tárgyalásokat egy esetleges együttműködésről.
Bihall Tamás, a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Kereskedelmi és Iparkamara elnöke a megnyitón elmondta: "A kereskedelmi törvénytől azt reméltük, hogy rendeződik a piacon a beszerzési ár és a nyitva tartás kérdése, ami a multiknak féket, a hazai vállalatoknak pedig előnyt jelentett volna. Sajnos a törvény nem egészen felel meg várakozásainknak."
Ennek ellenére a magyar tulajdonú társaság fel tudta venni a versenyt a multinacionális kereskedelmi láncokkal és a nehéz piaci viszonyok között növekedésre is képes. Az országban akad olyan település is, ahol az áruházláncok közül kizárólag a COOP-on keresztül jutnak a vásárlók hozzá a termékekhez, hangzott el a sajtóeseményen.
Bartus Pállal, a COOP Hungary Rt. elnök-vezérigazgatójával készült exkluzív interjúnkat november 3-án, csütörtökön olvashatják az mfor.hu-n. Nagy Vajda ZsuzsaMenedzsment Fórum