3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 12 százalékos piaci részesedéssel rendelkező, magyar tulajdonú Coop a multik megjelenése óta is dinamikusan növekszik. A jövőben modernizációval és a még érintetlen területek lefedésével állná a versenyt. Mfor.hu tudósítás.

Új áruházat nyitott Kistokajban az UNIO COOP Rt., az országos szinten 2900 egységgel rendelkező COOP-lánc egyik legerősebb tagja. Az észak-kelet-magyarországi régióban a nagykereskedelmi értékesítés árbevételének 31,6 százalékát adja a társaság. Míg forgalma 1995-ben mindössze 2,6 milliárd forint volt, addig 2004-ben már 19,5 milliárd forintot tett ki. Boltjainak száma mára eléri a 107-et, jelenleg mintegy 1300 főt foglalkoztat, ami duplája a tíz évvel ezelőttinek.

A képen balról: Tóth László, Bartus Pál, Káli Sándor (Miskolc polgármestere, parlamenti képviselő), Bihall Tamás

Tóth László, az UNIO COOP Rt. vezérigazgatója az áruház megnyitása alkalmából rendezett szerdai sajtótájékoztatón elmondta: az észak-keleti régióban 17-18 százalékos részesedéssel rendelkezik az áruházlánc, ami egyharmaddal több, mint az ország többi részén. Idén a társaság 900 millió forintból hajtott végre fejlesztéseket, illetve létesített új áruházakat. Stratégiájuk lényege: ahol megjelennek és konkurenciát teremtenek a vásárlóelszívó hatásukról híres multik, ott modernizálják a COOP-egységeket. Emellett olyan területek felé kacsintgatnak, amelyek még érintetlenek a kereskedelmi piacon, ahol még nincs lehetőségük a fogyasztóknak nagyobb alapterületű boltban vásárolni.

A társaság 2006-ra már rendelkezik egy 650 négyzetméteres létesítmény építésére vonatkozó engedéllyel egy 4200 fős településen. Egy hasonló nagyságú üzlet kialakítására alkalmas területet pedig már meg is vásároltak, a munkálatok még folynak.

Vásárlási szokások

A 10 éves évfordulóját ünneplő országos üzletlánc a következő években versenyképességét hálózatbővítéssel és fejlesztéssel szeretné növelni. A csoport bevétele országos szinten az 1997-es 157 milliárd forintról 2004-re 355 milliárd forintra nőtt. A sajátmárkák tekintetében 12 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, egyedül a Tesco előzi meg, 13 százalékkal.

Bartus Pál, a COOP Hungary Rt. elnök-vezérigazgatója a sajtótájékoztatón közölte: idén ez az ötödik új átadott bolt, 7 áruházuk még előkészítés alatt áll. Az igazgató utalt arra is, hogy jelenleg az olasz piac 30 százalékát magáénak tudó COOP Italy-val folytatnak tárgyalásokat egy esetleges együttműködésről.

Bihall Tamás, a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Kereskedelmi és Iparkamara elnöke a megnyitón elmondta: "A kereskedelmi törvénytől azt reméltük, hogy rendeződik a piacon a beszerzési ár és a nyitva tartás kérdése, ami a multiknak féket, a hazai vállalatoknak pedig előnyt jelentett volna. Sajnos a törvény nem egészen felel meg várakozásainknak."

Ennek ellenére a magyar tulajdonú társaság fel tudta venni a versenyt a multinacionális kereskedelmi láncokkal és a nehéz piaci viszonyok között növekedésre is képes. Az országban akad olyan település is, ahol az áruházláncok közül kizárólag a COOP-on keresztül jutnak a vásárlók hozzá a termékekhez, hangzott el a sajtóeseményen.

Bartus Pállal, a COOP Hungary Rt. elnök-vezérigazgatójával készült exkluzív interjúnkat november 3-án, csütörtökön olvashatják az mfor.hu-n. Nagy Vajda Zsuzsa

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!