2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Visszaszerezte első helyét a Google az Apple-től 2005-ben a világ legbefolyásosabb márkaneve felmérés legfrissebb eredményei szerint. A dobogó harmadik fokára az eBay tulajdonában lévő Skype került fel.

[ajanlo=1480][igazitas=left/]A brandchannel.com éves felmérésében 2004-ben nem kis megdöbbenésre az arab televízió-társaság, az al-Dzsazira szerezte meg a megtisztelő ötödik helyet. Idén a mintegy 2528 főként branding-szakértőből és diákokból álló válaszadói csapat a technológiai cégeket részesítette előnyben, arra a kérdésre adott válaszában, mely brand befolyásolta életünket leginkább 2005-ben.

A Google nem először végzett az első helyen, 2003-ban ugyancsak a netes keresőjéről ismert óriás állhatott a dobogó legmagasabb fokán, hogy egy évvel később helyet cseréljen a kis almájáról híres Apple-lel. A lista élmezőnyében végzett a Starbucks kávézó-lánc (negyedik hely), melyet a svéd bútoróriás, az Ikea követ (ötödik hely). A tízek társaságában található még a Nokia, a Yahoo, a Firefox, az eBay és a Sony is.

Az eredményekben regionális eltérések tapasztalhatók. Míg Ázsiában a Sony végzett a legbefolyásosabbként, megelőzve a Toyota, a Samsung és az LG hármasát, addig Európában a Nokia mellett a Skype, a Zara és a BMW is az élmezőnyben végzett. A ranglista nem veszi figyelembe a márkanevek értékeit, illetve azt sem, hogy a márka mögött álló tulajdonos milyen hatást gyakorolt a névre.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!