[ajanlo=1480][igazitas=left/]A brandchannel.com éves felmérésében 2004-ben nem kis megdöbbenésre az arab televízió-társaság, az al-Dzsazira szerezte meg a megtisztelő ötödik helyet. Idén a mintegy 2528 főként branding-szakértőből és diákokból álló válaszadói csapat a technológiai cégeket részesítette előnyben, arra a kérdésre adott válaszában, mely brand befolyásolta életünket leginkább 2005-ben.
A Google nem először végzett az első helyen, 2003-ban ugyancsak a netes keresőjéről ismert óriás állhatott a dobogó legmagasabb fokán, hogy egy évvel később helyet cseréljen a kis almájáról híres Apple-lel. A lista élmezőnyében végzett a Starbucks kávézó-lánc (negyedik hely), melyet a svéd bútoróriás, az Ikea követ (ötödik hely). A tízek társaságában található még a Nokia, a Yahoo, a Firefox, az eBay és a Sony is.
Az eredményekben regionális eltérések tapasztalhatók. Míg Ázsiában a Sony végzett a legbefolyásosabbként, megelőzve a Toyota, a Samsung és az LG hármasát, addig Európában a Nokia mellett a Skype, a Zara és a BMW is az élmezőnyben végzett. A ranglista nem veszi figyelembe a márkanevek értékeit, illetve azt sem, hogy a márka mögött álló tulajdonos milyen hatást gyakorolt a névre.
Menedzsment Fórum