Az ágazat tíz legnagyobb vállalata 653 millió euro forgalmat bonyolított le, ami a teljes forgalomnak az 55 százaléka. A vezető 25 német aircargo kereskedelmi ügynökségre a forgalomnak kis híján a háromnegyede, 73 százaléka jut.
Évek óta kemény küzdelmet vív az elsőségért a Kühne és Nagel, valamint a Schenker. Tavaly a Kühne és Nagel léphetett föl a dobogó legfelső fokára - köszönhetően a 136,7 millió eurós exportforgalmának. Nem sokkal maradt el tőle a Schenker, amelynek forgalma 135,5 millió euro volt.
A két óriástól jócskán elmaradtak a többi nagyok, a Német Posta leányvállalata, a Danzas (3. hely: 74,4 euro) és a Panalpina (4. hely: 70 millió euro). A tízek további sorrendje: Exel (59,8 millió euro), UTi Deutschland (54,2 millió euro), Dachser (39,5 millió euro), ABX Logistics (31,3 millió euro), Geologistics (29,8 millió euro) és az Emery Worldwide (21,7 millió euro).
A Kühne és Nagel logisztikai konszern átszervezte dél- és kelet-európai üzleteit, melynek keretében az osztrák leányvállalat irányítása alá helyezte a magyar- és csehországi, valamint szlovákiai üzleteit, és mindezt integrálta a közép-európai szervezeti egységbe. Az osztrák K és N-t Friedrich Macher vezeti. A Kelet-Európa északi részének országaiban működő K és N-érdekeltségek az észak-európai szervezeti egységbe tartoznak, irányítójuk a Kühne és Nagel Finnország. A délkelet-európai térség déli országainak Kühne és Nagel vállalatait ezentúl Milánóból dirigálják.
Légi-áruszállítók rangsora
Tavaly az IATA légi közlekedési szövetségben tömörült német légi teherszállító vállalatok 758866 tonnányi exportküldeményt továbbítottak. Ez a tonnasúly 1,2 milliárd euró értékű forgalmat generált a számukra.