3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Légiforgalmi Szolgálatok Szakszervezete szerint a biztonságos közlekedést veszélyezteti és a légiforgalmi irányítás megbénulásához vezethet, ha a Budapest Airport Rt. forgalmának növekedése az idei első negyedév tendenciájával folytatódik. A Hungarocontrol szerint azonban ez a vélemény megalapozatlan.

"A jelenleg működő - európai élvonalba tartozó - légiforgalmi irányító rendszer kapacitása és szolgáltatás-készlete lehetővé teszi az előrejelzett, sőt akár annál nagyobb forgalom biztonságos kezelését is" - közölte a HungaroControl a szakszervezet felvetéseire reagálva.

[ajanlo=98][igazitas=left/]A szakszervezet közleménye szerint a HungaroControl vezetése és a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Légiközlekedési Főosztálya semmit nem tett a helyzet megoldása érdekében, az irányítók egy csoportja ezért közérdekű bejelentéssel fordult Kóka János miniszterhez.

Merényi Miklós, a minisztérium kommunikációs vezetője elmondta: a tárca és a HungaroControl mindent megtesz a késések csökkentése érdekében. Folyamatban van a légi irányítás korszerűsítése is, amelyre az EU kohéziós alapjából pályáztak támogatásra.

Ferihegy forgalma márciusban már meghaladta a nyári csúcsra jellemző mértéket: egy hónap alatt több mint tízezer érkező-induló repülőgépet kezeltek az irányítók. A légi közlekedés európai irányítását felügyelő EUROCONTROL adatai szerint a magyar légiforgalmi irányítás tavaly egymillió perc késést okozott a légitársaságoknak, ez azonban az idén két-háromszorosára növekedhet - áll a szakszervezeti közleményben.

Ezzel szemben a HungaroControl úgy véli: miután a repülőtér forgalma jelentősen meghaladta az EUROCONTROL előrejelzéseit, a HungaroControl - a repülésbiztonság érdekében - korlátozta a ferihegyi légtér forgalmát. Ez légi járművenként átlagosan 12 másodperc, összesen 119 ezer perc késést okozott 2004-ben.

A szakszervezet szerint az úgynevezett repülési eljárások híján a repülőgépek útvonalának kiválasztásánál a légiirányítók improvizálni kényszerülnek, ami jelentékeny mértékben megnöveli az emberi hiba bekövetkezésének valószínűségét, és erre az elmúlt hónapokban példa is akadt.

A HungaroControl szerint viszont Ferihegy légterében a forgalom kezelése a nemzetközi szabványoknak megfelelő, a légiközlekedési hatóság által jóváhagyott műszer szerinti indulási és érkezési eljárások szerint történik. Az elmúlt egy év során a késések csökkentése érdekében kidolgozták a légtérszerkezet átalakítására és korszerűbb eljárások bevezetésére vonatkozó javaslatokat. A kapcsolódó miniszteri rendeletek várhatóan 2005. május 12-én lépnek hatályba.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!