3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Többszáz négyzetméteres színes óriásplakát, sörösdoboz, párapamacsokból kibontakozó márkanév vagy logó, villogó fényfelirat - a légireklám hódítása nyomán manapság már a csillagos ég is lehet reklámfelület, derül ki a Menedzsment Fórum cikkéből.

A légireklámok előnye, hogy erősen figyelemfelkeltőek, még azokhoz is elérnek, akik egyébként nem fogékonyak a hirdetések iránt. Az égbolton felbukkanó óriásplakát nem egy dömpingszerű televíziós vagy rádiós reklámblokk egy eleme, hanem az adott időintervallumban és térben az egyetlen jól látható médium. A légireklám önállóan is eredményes lehet, de hatékonyan támogathatja a termékbevezető- és imázskampányokat, promóciókat.

Égi sugallat: az utolsó lökés vásárlás előtt

"Ez a reklámozási forma az impulzustermékek esetében olyan, mint a csatár a fociban: ha jól időzít és helyezkedik, ő rúgja a gólt" - mondta el a Menedzsment Fórumnak Faragó Ferenc, az Aero Média kereskedelmi igazgatója. "Az ATL kommunikációval bevezetett termékről a fogyasztónak kialakul a képe, de nem feltétlenül vásárolja meg azt. A döntő - azaz a vásárlást közvetlenül megelőző pillanatban, vagy mielőtt még tudta volna, hogy bármit is akar vásárolni - jön az égi sugallat. A tóparton napozás közben, az autópályán tankolás előtt, a fesztiválon két koncert között, a stadionban a mérkőzés kezdetére várva, a hipermarket parkolójában pedig akkor, mielőtt bedobja a százast a bevásárlókocsi perselyébe. A fogyasztó itt kapja meg a végső impulzust, aminek hatására megvásárolja az adott terméket" - véki Faragó Ferenc.

A légireklámnak, bár hatékony reklámforma, megvannak a maga korlátai. Leginkább a nyári hónapokban alkalmazható, bár az utóbbi néhány év fejlesztéseinek köszönhetően már késő tavasszal és kora ősszel is használják. Ez a hirdetési forma természeténél fogva érzékeny az időjárásra: az égreírás és -rajzolás felhős időben, erős szélben értelmét veszti, az eső pedig mindent elmos, még a potenciális fogyasztók jókedvét is. Az időjárás kiszámíthatatlansága miatt a légireklámot nem egy időpontra, hanem hosszabb időtartamra érdemes megrendelni, és a teljesítést ennek megfelelő rugalmassággal kell kezelni.

Ennek a típusú reklámnak a hatása sokszor nehezen mérhető, mivel a legtöbb esetben egy-egy ATL-kampány részét képezi. Egyes esetekben azonban egyértelműen kimutatható az eredményessége. Ilyen volt például a fentebb említett Porsche Hungária rendezvény, amelyet a szivacsbombázáson kívül más eszközzel nem reklámoztak, mégis rengeteg ember ment el rá, vagy a Reggel című napilap promóciója, ahol érezhetően megnövelte a keresletet, hogy három napon át egy-egy órát körözött egy repülő a molinójukkal Budapesten, a Duna felett.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!