A légireklámok előnye, hogy erősen figyelemfelkeltőek, még azokhoz is elérnek, akik egyébként nem fogékonyak a hirdetések iránt. Az égbolton felbukkanó óriásplakát nem egy dömpingszerű televíziós vagy rádiós reklámblokk egy eleme, hanem az adott időintervallumban és térben az egyetlen jól látható médium. A légireklám önállóan is eredményes lehet, de hatékonyan támogathatja a termékbevezető- és imázskampányokat, promóciókat.
Égi sugallat: az utolsó lökés vásárlás előtt
"Ez a reklámozási forma az impulzustermékek esetében olyan, mint a csatár a fociban: ha jól időzít és helyezkedik, ő rúgja a gólt" - mondta el a Menedzsment Fórumnak Faragó Ferenc, az Aero Média kereskedelmi igazgatója. "Az ATL kommunikációval bevezetett termékről a fogyasztónak kialakul a képe, de nem feltétlenül vásárolja meg azt. A döntő - azaz a vásárlást közvetlenül megelőző pillanatban, vagy mielőtt még tudta volna, hogy bármit is akar vásárolni - jön az égi sugallat. A tóparton napozás közben, az autópályán tankolás előtt, a fesztiválon két koncert között, a stadionban a mérkőzés kezdetére várva, a hipermarket parkolójában pedig akkor, mielőtt bedobja a százast a bevásárlókocsi perselyébe. A fogyasztó itt kapja meg a végső impulzust, aminek hatására megvásárolja az adott terméket" - véki Faragó Ferenc.
A légireklámnak, bár hatékony reklámforma, megvannak a maga korlátai. Leginkább a nyári hónapokban alkalmazható, bár az utóbbi néhány év fejlesztéseinek köszönhetően már késő tavasszal és kora ősszel is használják. Ez a hirdetési forma természeténél fogva érzékeny az időjárásra: az égreírás és -rajzolás felhős időben, erős szélben értelmét veszti, az eső pedig mindent elmos, még a potenciális fogyasztók jókedvét is. Az időjárás kiszámíthatatlansága miatt a légireklámot nem egy időpontra, hanem hosszabb időtartamra érdemes megrendelni, és a teljesítést ennek megfelelő rugalmassággal kell kezelni.
Ennek a típusú reklámnak a hatása sokszor nehezen mérhető, mivel a legtöbb esetben egy-egy ATL-kampány részét képezi. Egyes esetekben azonban egyértelműen kimutatható az eredményessége. Ilyen volt például a fentebb említett Porsche Hungária rendezvény, amelyet a szivacsbombázáson kívül más eszközzel nem reklámoztak, mégis rengeteg ember ment el rá, vagy a Reggel című napilap promóciója, ahol érezhetően megnövelte a keresletet, hogy három napon át egy-egy órát körözött egy repülő a molinójukkal Budapesten, a Duna felett.
Menedzsment Fórum
Légireklám: égi áldás
Többszáz négyzetméteres színes óriásplakát, sörösdoboz, párapamacsokból kibontakozó márkanév vagy logó, villogó fényfelirat - a légireklám hódítása nyomán manapság már a csillagos ég is lehet reklámfelület, derül ki a Menedzsment Fórum cikkéből.