A cél egy olyan modell, amely kétszer akkora távolságot tud megtenni és háromszor annyi utast tud szállítani, mint a forgalomból nemrég kivont Concorde.
[ajanlo=549][igazitas=right/]Három évvel ezelőtt már próbálkoztak egy prototípussal, de akkor az lezuhant. Most az ausztrál sivatagban fognak kísérletezni egy kicsinyített modellel, írja a bbc.
A japán repüléskutató hivatal igazgatóját, Kimio Sakatát a következőképp vélekedik a program jelentőségéről: "Japán nagyon el van szigetelve Európától és az Egyesült Államoktól, úgyhogy azt akarjuk, hogy nagyobb sebességgel, rövidebb idő alatt eljuthassunk ezekbe az országokba. A japánok legalábbis ezért nagyon is várják a szuperszonikus közlekedést" - mondja az igazgató.
A Flight International nevű repülési magazin munkatársa, David Learmount ugyanakkor kétkedve figyeli a japán programot: "A következő 25 évben nem lehetséges olyan szuperszonikus utasszállító előállítása, amellyel pénzt lehetne termelni, mivel az emberek anyagilag nem engedhetik meg maguknak az ilyen típusú utazást. Bár üzletemberek valószínűleg fizetnének azért, hogy négy óra alatt eljussanak Tokióból Los Angelesbe, felmerül a kérdés, hogy miért nem tudja valaki az üzleti ügyeit telefonos konferencia-beszélgetések révén intézni " - magyarázza kétségeit a repüléssel foglalkozó újságíró.