A német kereskedelmi vállalatnak, a Metro-nak sikerült megelőznie legfőbb riválisát az RFID-bevezetése terén. A német cég kedd óta élesben is működteti az új technológiát, a brit Tesco pedig várhatóan csak december közepén követi majd.
Egyelőre valamivel több mint húsz beszállító látta el a termékeit tartalmazó raklapokat a rádiófrekvenciás jeleket kibocsátó csipekkel, és szállítja azokat a Metro csoport kiválasztott áruházaiba Németországban, számol be a Food Production Daily internetes kiadása. Az olyan multicégeket, mint a Kraft Foods, a Maggi, a Nestlé vagy az Unilever, jövőre újabb nyolcvan beszállító követi, 2006. januárjára pedig a tervek szerint mintegy háromszáz gyártó küld RFID-címkékkel felszerelt árut az elosztóközpontokba, míg végül a teljes ellátási láncban ezt a technológiát használják majd.
A bevezetésre azt követően került sor, hogy a brit Tesco is megkezdte az RFID-technológiát tesztelő projektjét, amelynek során az elosztóközpontból az áruházakba kiszállított áru útját követik nyomon a rádiófrekvenciás azonosítók segítségével. A projekt várhatóan karácsony előtt fejeződik be, eztán válik lehetővé az éles bevetés. “A címkék alkalmazásának kiterjesztésével hamarosan képesek leszünk növelni a termékek rendelkezésre állását, vagyis elérhetjük, hogy a kért termék mindig a polcon legyen. Kezdetben a nagy értékű árucikkeket látjuk majd el az azonosítókkal, a következő néhány év során pedig a teljes ellátási láncra kiterjesztjük az alkalmazás lehetőségét” – nyilatkozta Colin Cobain, a Tesco IT-igazgatója.
(Menedzsment Fórum)
Lemaradt a Tesco az RFID-bevezetésben
A német kereskedelmi vállalatnak, a Metrónak sikerült megelőznie egyik legfőbb riválisát az RFID-bevezetése terén. A német cég kedd óta élesben is működteti az új technológiát, a brit Tesco viszont várhatóan csak december közepén teszi meg mindezt.