Heinczinger István a Siemens Rt. közlekedési üzletágának vezetéséről mondott le a vasúttársaság kedvéért. A menedzser tisztában van azzal, hogy mélyponton lévő társaságot vesz át, ám egyúttal jelzi: a Siemens közlekedési üzletágának is alig volt bevétele, mielőtt azt felfuttatta.
[ajanlo=182][igazitas=left/]Heiczingernek vezérhelyettesi beosztásával nagyobb feladat- és jogköre lesz, mint elődjének, Mándoki Zoltánnak, sőt árnyékba kényszerítheti saját főnökét, Gaál Gyula elnök-vezérigazgatót is. "Miután a MÁV operatív irányítását és konkrét feladatok elvégzését bízták rám, ehhez minél nagyobb mozgáskört szeretnék" - teszi hozzá.
Heiczinger fontos politikai elhatározásnak tekinti, hogy a MÁV-ot el kell helyezni az európai vasúthálózati infrastruktúrában úgy, hogy ne csak a többi vasúttársasággal, hanem az egyéb közlekedési és szállítóeszközökkel is versenyképes legyen. Az eddiginél nagyobb szerepet szán a társaság hatékonyságnövelésének és eredményes vezetésének. Szerinte szükséges a profittermelő egységek - a pályavasút, a személyszállítás, a vontatás, árufuvarozás - fejlesztése.
Úgy véli, az elkövetkező időszakban várható hosszútávú fejlesztésekre óriási esélyt ad az EU-tagság. "Segíti a tulajdonosi tudat kialakítását, hogy küszöbönáll a MÁV-munkavállallók részvényhez juttatása" - mondta a Világgazdaságnak Heinczinger István.
Lemásolná a Siemens-sikersztorit a MÁV új fantomvezére
A gazdasági tárca Heinczinger István általános vezérigazgató-helyettestől várja a MÁV Rt. versenyképes európai vasúttársasággá alakítását, derül ki a Világgazdaság interjújából.