2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Camus visszavonulásával lezárulhat a hatalami harc az Airbust gyártó EADS-csoport német és a francia vezetése között, amely sokat ártott a cég presztízsének.

Camus visszavonulásával lezárulhat a hatalami harc az Airbust gyártó EADS-csoport német és a francia vezetése között, amely sokat ártott a cég presztízsének.

Philippe Camus pénteken jelentette be, hogy lemond az Airbus-t gyártő EADS-konzorcium megosztott vezetői posztjáról, és inkább visszatér az EADS-ban 30 százalékos tulajdoni hányaddal rendelkező Lagardere-csoport élére, adta hírül a BBC News. A helyébe Noel Forgeard lép, és ezzel lezárulhat a vállalat vezetéséért a német és a francia tulajdonosok között zajló hatalmi harc.

Camus és Forgeard vetélkedését már a francia pénzügyminiszter is elítélte, és elemzők attól tartottak, hogy a presztízsveszteség mellett akár az EADS széteséséhez is vezethet. Forgeard-nak most a fő francia tulajdonos, a Lagardere is megszavazta a bizalmat. A csoportban mellettük még a francia állam rendelkezik egy 15, a német DaimlerChrysler pedig egy 30 százalékos részvénypakettel. Rainer Hertrich, a vállalt német társelnöke jövőre szintén távozik posztjáról, mivel neki lejár a szerződése.

[ajanlo=87][igazitas=left/]Camus a közelmúltban azért került kellemetlen helyzetbe, mert az Airbus új óriásgépe, az A380 fejlesztése jelentősen túllépte az erre előirányzott költségvetési keretet, az EADS szerdai közleménye szerint mintegy másfél milliárd euróval. Forgeard viszont legutóbb úgy nyilatkozott a francia médiának, hogy nincsenek gondban, csak a 2010-ig terjedő időszakban számítanak körülbelül 10 százalékos, azaz egymilliárd eurós többletköltségre. Ha az A380-ast 2006-ban szeretnék piacra dobni, amely megjelenése után a világ legnagyobb utasszállító gépe lenne, és a Boeing 747-es Jumbo fő konkurense.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!