"A következő öt évben gyorsuló ütemű regionális fejlődésre számítunk, köszönhetően a kínai befektetéseket ösztönző gyors gazdasági növekedésnek és a folyamatosan javuló szabályozási környezetnek" - hangsúlyozta Marcel Fenez, a PricewaterhouseCoopers Entertainment & Media üzletágának ázsiai/csendes-óceániai regionális vezetője. "E tényezők mellett a szélessávú infrastruktúra rohamos kiépülése segíti a kínai média ágazat kiemelkedő fejlődését. Az egyetlen komoly veszélyt a továbbra is igen népszerű kalózmásolatok jelentik, amelyek gátat szabnak a még dinamikusabb fejlődésnek."
A két leggyorsabban növekvő szegmens a videojátékok és az internet. Globális szinten a fejlődés motorja a szélessávú internet rohamos terjedése, melynek eredményeként emelkednek az internetes hozzáféréshez kapcsolódó fogyasztói kiadások, illetve az online hirdetésekből és tranzakciókból származó bevételek. Emellett egyre több szórakoztatóipari vállalat látja be, hogy a kalózmásolatok elleni küzdelem egyik leghatékonyabb eszköze a legális keretek között történő online terjesztés.
Az elektronikus hirdetési kiadások éves szinten összesítve 5,9 százalékkal fognak emelkedni globálisan a 2005-2009-es időszakban. Összértékük a 2004-es 358 milliárd dollárról öt év alatt várhatóan 477 millárdra növekszik. A televíziós hirdetések esetében az éves növekedési ütem az új csatornáknak köszönhetően eléri a 6,4 százalékot. A televízió továbbra is a legfontosabb hirdetési médiumnak számít, összértéke 2009-re eléri a 186 milliárd dollárt. A leggyorsabb éves növekedést (15,8 százalék) azonban az internetes hirdetési piac produkálja, mely 2009-re 32 milliárd dolláros összértéket érhet el.
Menedzsment Fórum
Lendületet vesz a globális média- és szórakoztatóipar
A PricewaterhouseCoopers legújabb felmérése szerint a szórakoztató- és média ágazat 2000 óta nem tapasztalt mértékben - évente 7,3 százalékkal - fejlődik, így 2009-re globális szinten elérheti az 1800 milliárd dolláros értéket. A tanulmány szerint a növekedés motorja az egyre javuló gazdasági környezet és a hirdetési bevételek emelkedése mellett a filmek, zenei fájlok, könyvek és videojátékok dinamikusan bővülő online terjesztése.