2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A PricewaterhouseCoopers legújabb felmérése szerint a szórakoztató- és média ágazat 2000 óta nem tapasztalt mértékben - évente 7,3 százalékkal - fejlődik, így 2009-re globális szinten elérheti az 1800 milliárd dolláros értéket. A tanulmány szerint a növekedés motorja az egyre javuló gazdasági környezet és a hirdetési bevételek emelkedése mellett a filmek, zenei fájlok, könyvek és videojátékok dinamikusan bővülő online terjesztése.

"A következő öt évben gyorsuló ütemű regionális fejlődésre számítunk, köszönhetően a kínai befektetéseket ösztönző gyors gazdasági növekedésnek és a folyamatosan javuló szabályozási környezetnek" - hangsúlyozta Marcel Fenez, a PricewaterhouseCoopers Entertainment & Media üzletágának ázsiai/csendes-óceániai regionális vezetője. "E tényezők mellett a szélessávú infrastruktúra rohamos kiépülése segíti a kínai média ágazat kiemelkedő fejlődését. Az egyetlen komoly veszélyt a továbbra is igen népszerű kalózmásolatok jelentik, amelyek gátat szabnak a még dinamikusabb fejlődésnek."

A két leggyorsabban növekvő szegmens a videojátékok és az internet. Globális szinten a fejlődés motorja a szélessávú internet rohamos terjedése, melynek eredményeként emelkednek az internetes hozzáféréshez kapcsolódó fogyasztói kiadások, illetve az online hirdetésekből és tranzakciókból származó bevételek. Emellett egyre több szórakoztatóipari vállalat látja be, hogy a kalózmásolatok elleni küzdelem egyik leghatékonyabb eszköze a legális keretek között történő online terjesztés.

Az elektronikus hirdetési kiadások éves szinten összesítve 5,9 százalékkal fognak emelkedni globálisan a 2005-2009-es időszakban. Összértékük a 2004-es 358 milliárd dollárról öt év alatt várhatóan 477 millárdra növekszik. A televíziós hirdetések esetében az éves növekedési ütem az új csatornáknak köszönhetően eléri a 6,4 százalékot. A televízió továbbra is a legfontosabb hirdetési médiumnak számít, összértéke 2009-re eléri a 186 milliárd dollárt. A leggyorsabb éves növekedést (15,8 százalék) azonban az internetes hirdetési piac produkálja, mely 2009-re 32 milliárd dolláros összértéket érhet el.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!