3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A piac szereplői és a reklámszakma is támogatná, hogy jogi szinten is szabályozzák a kereskedelmi célú kiadványok postaládai terjesztését. A kormány e heti sms-kérdése kapcsán az mfor.hu-nak nyilatkozók elmondták: a teljes tiltás bevezetése indokolatlan lenne.

Ezek közül az első az, hogy aki nem kér a reklámokból, annak nem kell adni. Ugyancsak tanácsos szem előtt tartani: a szórás csak a közös képviselő közreműködésével történhet, a lakosság kérésére a közös gyűjtőládát kell használni, ha pedig nincs postaláda, a kiadványt nem etikus átdobni a kerítésen. A Budapesti Piacot 900 ezer példányban terjesztik, a felmérések szerint ebből 600 ezret olvasnak el. A cég több mint 20 ezer lépcsőházhoz kapott kulcsot a tulajdonosoktól munkája megkönnyítése érdekében.

Élen járunk a spamtiltásban

A szakma képviselői szerint Magyarországon a direkt marketing és az internetes levélszeméttel kapcsolatban a megszokottnál szigorúabbak a jogszabályi előírások. Az USA szövetséges államaiban eddig bárkinek lehetett küldeni hirdetést, ameddig az illető kifejezetten nem kérte ennek megszüntetését. Az elmúlt másfél évben a szövetségi államok elkezdtek áttérni az európai, szigorúbb gyakorlatra.



Novák Péter, a Kirowski Reklámügynökség szakértője szerint már léteznek olyan legális adatbázisok is, amelyek segítségével akár 2 millió fő is elérhető. A fogyasztók annak reményében iratkoznak fel ezekre a listákra, hogy számukra releváns információt tartalmazó levelekkel keresik meg őket. A hirdetési forma hatékonyságát mutatja, hogy sokkal több új fogyasztó iratkozik fel az adatbázisokra, mint ahányan lemondják a leveleket. Ebből kiindulva a nyomtatott reklámokra is kialakulhat az a speciális vevői kör, amely információként és nem szemétként kezelné a kiadványokat.

A reklámozás mostoha gyereke

Bár szórólapokból - a lakóházak lépcsőházában szétszórva, postaládákba gyömöszölve, lépcsőkre lerakva, kertkapun áthajítva - tengernyi található mindenütt, úgy tűnik, még sincsen gazdájuk. A Direkt Marketing Szövetség - tekintettel arra, hogy nem célzott közönséghez, hanem ömlesztve érkezik - a szórást nem tekinti a közvetlen marketingkommunikáció eszközének.

A reklámügynökségek a postaládás kampányokat profiluktól távol eső hirdetési formának érzik. A csupán jó indulattal legálisnak nevezhető kiadványok esetében pedig húszból egyen sem található meg a gyártó vagy a disztribúciót végző cég neve.

Nagy Vajda Zsuzsa

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!