Lankad a cégek adakozó kedve, az új vállalati autóadóztatásnak köszönhetően a szigetországban. Egyesek inkább kilométerdíjat fizetnek, míg mások a tömegközlekedésre voksolnak.
Egyre kisebb a népszerűsége a céges autónak Nagy-Britanniában. A vállalati autók adóztatásának változása óta 10-ből mindössze 6 dolgozó számíthat négykerekűre (2005), a korábbi 8-hoz képest (2000), helyette 10 vállalatból 5 anyagi juttatásban részesíti dolgozóit, derül ki a LexisNexis felméréséből.
[ajanlo=262][igazitas=left/]A vezetők általában a munkahelyen betöltött poszt alapján határozzák meg, hogy kinek jár céges autó, s mindössze néhány vállalat akad, ahol ezzel a kiváltsággal mindenki élhet. A pozíció után a második legfontosabb szempont, hogy kinek a munkája igényel folyamatos autóhasználatot. Ha tüzetesebben vizsgálódunk, kiderül hogy az olyan kollégák száma, akiknek valóban nélkülözhetetlen a járgány, általában igen alacsony. Ezért a válaszadók 86 százaléka inkább kilométer alapú elszámolást vezetett be azoknál, akik üzleti célból használják saját autójukat, míg 31 százalék a tömegközlekedési eszközök használatát támogatja.
Míg a válaszadók megtérítik dolgozóiknak az üzleti utak étkezéseit, 64 százalékuk korlátozásokkal él. A klasszikus angol reggelire a munkavállaló 2 és 15 font között áldozhat cége számlájára, az átlag azonban mindössze 5 fontot kap (1815 forint), ha távol van otthonától és munkahelyétől. Nagy a szórás az ebéd tekintetében is, erre átlagosan 6,5 fontot szánnak a vezetők, míg vacsorára 12,5 font használható a cég költségére. Néhány nagyvonalú vállalat nem határozza meg, mennyit költhet dolgozója üzleti étkezésre, egyszerűen kifizeti a benyújtott számlát. A kutatás arra nem tért ki, hogyan reagálnak a vezetők a vaskosabb számlák láttán.
Mint ahogy arról a Menedzsment Fórum korábban már beszámolt, hazánkban is megoszlanak a vélemények cégautó tekintetében, s abban is, hogy mikor és mire cserélik le a négykerekűket. Míg néhány éve egyes cégeknél kifejezett igény volt a nagyobb, német presztizsmárkák használata, addig mára sokan ezeket hivalkodónak tartják. Számos hazai nagyvállalatnál Opel Astra, Opel Vectra illetve Renault Laguna a preferált típus. Általában úgynevezett car policyben határozzák meg az autók keretösszegét, egyes topmenedzsereknek pedig béren felüli juttatásként jár a luxusautó
Menedzsment Fórum
Leszavazták a brit főnökök a cégautót
Lankad a vállalatok adakozó kedve, az új vállalati autóadóztatásnak köszönhetően a szigetországban. Egyesek inkább kilométerdíjat fizetnek, míg mások a tömegközlekedésre voksolnak.