3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Lankad a vállalatok adakozó kedve, az új vállalati autóadóztatásnak köszönhetően a szigetországban. Egyesek inkább kilométerdíjat fizetnek, míg mások a tömegközlekedésre voksolnak.

Lankad a cégek adakozó kedve, az új vállalati autóadóztatásnak köszönhetően a szigetországban. Egyesek inkább kilométerdíjat fizetnek, míg mások a tömegközlekedésre voksolnak.

Egyre kisebb a népszerűsége a céges autónak Nagy-Britanniában. A vállalati autók adóztatásának változása óta 10-ből mindössze 6 dolgozó számíthat négykerekűre (2005), a korábbi 8-hoz képest (2000), helyette 10 vállalatból 5 anyagi juttatásban részesíti dolgozóit, derül ki a LexisNexis felméréséből.

[ajanlo=262][igazitas=left/]A vezetők általában a munkahelyen betöltött poszt alapján határozzák meg, hogy kinek jár céges autó, s mindössze néhány vállalat akad, ahol ezzel a kiváltsággal mindenki élhet. A pozíció után a második legfontosabb szempont, hogy kinek a munkája igényel folyamatos autóhasználatot. Ha tüzetesebben vizsgálódunk, kiderül hogy az olyan kollégák száma, akiknek valóban nélkülözhetetlen a járgány, általában igen alacsony. Ezért a válaszadók 86 százaléka inkább kilométer alapú elszámolást vezetett be azoknál, akik üzleti célból használják saját autójukat, míg 31 százalék a tömegközlekedési eszközök használatát támogatja.

Míg a válaszadók megtérítik dolgozóiknak az üzleti utak étkezéseit, 64 százalékuk korlátozásokkal él. A klasszikus angol reggelire a munkavállaló 2 és 15 font között áldozhat cége számlájára, az átlag azonban mindössze 5 fontot kap (1815 forint), ha távol van otthonától és munkahelyétől. Nagy a szórás az ebéd tekintetében is, erre átlagosan 6,5 fontot szánnak a vezetők, míg vacsorára 12,5 font használható a cég költségére. Néhány nagyvonalú vállalat nem határozza meg, mennyit költhet dolgozója üzleti étkezésre, egyszerűen kifizeti a benyújtott számlát. A kutatás arra nem tért ki, hogyan reagálnak a vezetők a vaskosabb számlák láttán.

Mint ahogy arról a Menedzsment Fórum korábban már beszámolt, hazánkban is megoszlanak a vélemények cégautó tekintetében, s abban is, hogy mikor és mire cserélik le a négykerekűket. Míg néhány éve egyes cégeknél kifejezett igény volt a nagyobb, német presztizsmárkák használata, addig mára sokan ezeket hivalkodónak tartják. Számos hazai nagyvállalatnál Opel Astra, Opel Vectra illetve Renault Laguna a preferált típus. Általában úgynevezett car policyben határozzák meg az autók keretösszegét, egyes topmenedzsereknek pedig béren felüli juttatásként jár a luxusautó

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!