[ajanlo=64][igazitas=left/]Negyven százalékkal is visszaesett a távolabbi nagyvárosok - mint például London vagy Párizs - esetében a forgalom az Euroline járatainál, a komoly konkurenciát jelentő fapadosok miatt, fogalmazott Sohár István a társaság vezérigazgató-helyettese.
A Volánbusz nemzetközi utasforgalma az olcsó repülőjegyek megjelenése óta folyamatosan csökken. Noha járatok megszűntetéséről még nem esett szó, sor kerül ritkításra és gazdaságosságot javító lépésekre is. A vállalat április elsejétől több kedvezményt is bevezetett, a fapadosokkal azonban így sem tudják felvenni az árversenyt. Saját járatok illetve partnerek által a cég 22 országba utaztat, a forgalom 5-6 százalékát teszi ki a nemzetközi utasforgalom. Jelenleg azok az állomások jelentenek fejlődési lehetőséget, ahova fapados járatot nem indítanak. Ezek közé tartozik Dalmácia is.
[ajanlo=267][igazitas=left/]Nem ennyire rossz a helyzet a körutazásokat szervező Kisalföld Volántouristnál. A 34 országba 2-16 napos utakat szervező vállalat eddig nem érzékelt forgalomkiesést. Olyan azonban előfordul, hogy a hosszabb, 2-3 napos buszozás helyett egyénileg utaznak a résztvevők a célország nagyobb városába, és a helyszínen csatlakoznak a buszos utasokhoz, jelentette ki Horváth Vilmos, a társaság idegenforgalmi üzletágának igazgatója. Az idei évi tapasztalatok eddig jók és bíznak a kedvező folytatásban is. A cég forgalma tavaly mintegy nyolcszázmillió forint volt.
A buszos turizmus visszaesése nem kerülte el Európa többi részét sem. A Német Ipari és Kereskedelmi Kamara felmérése szerint a megkérdezett busztársaságok 64 százalékánál tapasztaltak forgalomcsökkenést, s a jövő sem kecsegtető a fapadosok további terjeszkedése, és a vasút által kínált akciók miatt, írja a Világgazdaság.
Menedzsment Fórum
Leteperték a fapadosok a buszos turizmust
Negyven százalékos a visszaesés a Volánbusz londoni és párizsi járatán. A fapados légitársaságok bővülő kínálata miatt jelentősen csökkent a buszos turizmus vonzereje, írja a Világgazdaság.