2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Betiltottak Kínában egy McDonalds hirdetést, amelyben egy kínai férfi térden állva könyörög. A panaszáradat miatt sem a közszolgálati média, sem a többi televízió csatorna nem jelenteti meg többé az ominózus reklámot.

Betiltottak Kínában egy McDonald's hirdetést, amelyben egy kínai férfi térden állva könyörög. A panaszáradat miatt sem a közszolgálati média, sem a többi televízió csatorna nem jelenteti meg többé az ominózus reklámot.

[ajanlo=240][igazitas=left/]A McDonalds Corp. reklámja azonban csak egy azok közül a multinacionális cégek közül, amelyek megsértették promóciójukkal a kínaiak önérzetét. A gyorsétterem-lánc hirdetését Shanghaiban és egyelőre három másik nagyvárosban vonták be.

A felháborodást az váltotta ki, hogy a kínaiak szemében a reklámban térdeplő középkorú férfi, aki árengedményért esdekel, embertelen és lealacsonyító. A Shanghai International Studies University szerint Kínában, ha valaki letérdel, az a megalázkodás jele és ez igen sértő a legtöbb kínai emberre nézve.

A McDonalds válaszul faxon küldte el a helyi médiának közleményét, amelyben mélységes sajnálatát fejezi ki, amennyiben a reklámban található jelenet bárkiben is negatív asszociációkat és félreértést okozott. Hozzátették: a térdepléssel nem volt semmi hátsó szándékuk, mindössze egy vicces jelenetet akartak. Hivatalosan viszont egyelőre nem nyilatkozott senki a NewsDay kérdésére, hogy a többi kínai városban is betiltják-e a vitatott reklámokat.

Kína decemberben tiltott be egy Nike érdekeltségű hirdetést, amelyben az NBA kosaras LeBron James legyőz egy kung fu mestert. A reklámban feltűnik még két tradícionális kínai ruhát viselő nő és két sárkány is - mindegyik nem hivatalos kínai szimbólum. 2003 végén egy Toyota reklám borzolta a kedélyeket, amelyben szalutáló kínai egyenruhások szerepeltek - a helyiek szerint - degradáló szituációban.

A kínai nemzeti médiahatóság azt az állásfoglalást tette közzé, hogy a reklámok megsértették a kínai népet nemzeti érzésükben és nem tartották tiszteletben a kínai kultúrát. A McDonalds jelenleg több, mint 600 gyorséttermet működtet az országban, de a tervek szerint még idén 100 újabb egységet akarnak nyitni. A hosszú távú tervekben pedig 2008-ra ezer McDonalds önkiszolgáló fogadná a betérő kínai vendégeket.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!