2006 végén nyithat az első hazai Aldi
Klaus Gehrig, a Lidl & Schwarz csoport menedzsere már korábban kijelentette, hogy elsősorban külföldön kívánnak terjeszkedni. Idén Horvátországban és Dániában nyitnak új üzleteket, minden évben két új országot akarnak meghódítani, és az Európai Unió minden államában jelen kívánnak lenni. Gondolkodnak kínai és törökországi nyitáson is.
A külföldi terjeszkedés jelentőségét mutatja, hogy forgalmuk nagyobb része már nem Németországból származik, s Európában a Lidl megelőzte a német földön még vezető Aldit.
Mint ismert, a terjeszkedés jegyében már mindkét lánc célba vette a magyar piacot. A Lidl még tavaly ősszel nyitotta meg első üzletét hazánkban, az Aldi pedig idén nyáron kezdte meg logisztikai központjának építését Biatorbágy mellett, és már munkaerőt is toboroz. A lánc 2006 végén vagy 2007 elején nyithatja meg első egységeit hazánkban.
A Lidl 29 hazai üzletével működésének első hat hónapjában megközelítően a háztartások 29 százalékát érte el, derüt ki a GfK Hungária Piackutató Intézet korábbi jelentéséből. Az üzletlánc főleg az országos átlagnál alacsonyabb vásárlóerejű megyékben, Dél-Magyarországon jelent meg. Vásárlói körét elsősorban más üzletláncoktól sikerült elnyernie és nyereségének csupán mintegy 9 százaléka származik a vásárlási intenzitás növekedéséből.
Menedzsment Fórum