Két hétig nem lesz látható Nagy-Britanniában a gyorsétterem-hálózat jellegzetes aranyív logója, annak jelképeként, hogy a cég komoly átalakuláson megy keresztül.
Eltávolodik a korábbi értéktelen és kalóriadús junk food ételeken alapuló kínálatától a McDonald's, és most induló két hetes kampányában erre a tényre helyezi a hangsúlyt. Az aranyív helyett arany kérdőjel jelenik majd meg a cég reklámjaiban, és a mondanivalót az alábbi szlogen nyomatékosítja: 'McDonald's. But not as you know it.'('McDonald's. De nem úgy, ahogy ismered.')
A chicagói Leo Burnett által kidolgozott reklámokban a megújult választékban található ételek fognak megjelenni, például saláta, organikus tej, gyümölcs. A kampány kiegészítéseként Nagy-Britanniában 17 millió példányban juttatja majd el a gyorsétterem-lánc a háztartásokba az új menüt népszerűsítő füzeteket.
A Kaizo PR-ügynökség azonban arra figyelmeztet a 'logó-eltüntetésen' alapuló kampány kapcsán, hogy az ötlet nem igazán jó, mivel vákuumot hoz létre a cég imázsában, és a gyorsétteremlánc forgalomból kivont jelképét nem pótolja semmi, derül ki a Yahoo cikkéből.
Az egészséges táplálkozást hangsúlyozó kampány hátterében az áll, hogy a McDonald's brit üzleteinek forgalma tavaly jelentősen visszaesett, miután széles nyilvánosságot kapott, milyen nagy arányban elhízottak a szigetország polgárai, különösen a gyerekek.
Jelenleg az sem elképzelhetetlen, hogy piros figyelmeztető jelet kell feltüntetni a magas cukor-, zsír- vagy sótartalmú ételek reklámjaiban. Ha az elhízás elleni kormányjavaslatokat elfogadják, minden ételreklám és a termékek csomagolásán 'közlekedési lámpa' szisztéma működik majd, azaz piros, sárga vagy zöld felirat lesz a csomagoláson, attól függően, hogy mi van az egyes ételekben.
(Menedzsment Fórum)
Logószünetet tart a McDonalds
Két hétig nem lesz látható Nagy-Britanniában a gyorsétterem-hálózat jellegzetes arany ív logója, annak jelképeként, hogy a cég komoly átalakuláson megy keresztül.