Európában még nem, de Japánban az információigény és a technológiai lehetőségek összhangba kerültek, és ehhez a lökést a telekommunikáció olcsóbbá válása adta meg. Ha már az öreg kontinensen is megszűnik majd az internetezés és a tévézés ára közötti különbség, a mai marketingrendszer összeomlik vetítik előre egyesek. A hagyományos elemek értékvesztését persze lehet hátráltatni, de a már zajló folyamatot megállítani nem.
Megjelent a Piac & Profit üzleti magazin 2002. novemberi számában.
Lojalitás és személyre szabás
Ami ma még szemléletváltás kérdése, holnap már a túlélés eszköze lesz – érvelnek az on-line reklámokat alkalmazó szakemberek. Azt azonban nehéz megjósolni, hogy a marketingeszköztár átalakulása lassú folyamatként vagy robbanásszerűen megy-e végbe. Egy biztos: a mai tízéveseknek, ha felnőnek, már nem lehet ugyanolyan módon eladni a mosóport, mint szüleiknek.