Fanyalgás itt és ott
Az egyes eseményeknek természetesen az üzleti eliten kívül számos olyan látogatója van, akiket valóban a kulturális- vagy sportélmény motivál. Magyarországon a nyári szezonban inkább a kulturális események dominánsak, például a Miskolci vagy a Budapesti Operafesztivál, esetleg az informálisabb Művészetek Völgye Fesztivál ám találkozni az eseményeken a környezetből kilógó emberekkel, akik inkább csak megfelelni igyekeznek egy meghívásnak.
Ez azonban nem egyedi eset, és a sport rajongók is gyakran nehezményezik a kevésbé lelkes vállalati vendégek jelenlétét. Miután 12 órát állsz sorba, hogy bejuthass, több, mint irritáló látni üres széksorokat, melyeket vállalati vendégeknek foglaltak le, akik mindig esznek és pezsgőt vedelnek - mondta egy tenisz rajongó. A Wimbledon azonban üzlet is, így a szervezők ragaszkodnak hozzá, hogy a jegyek 8%-át a Center és az 1-es pályára testületi vendéglátóknak adják.
Azt mondják, hogy ez a pénz alacsonyabban tartja a többi jegy árát és segíti a sportot. "Bevételeink egy hatalmas összege része a többletünknek, amely visszafolyik a brit tenisz fejlesztésébe" - mondta az All England Lawn Tennis Club szóvivőnője. Tavaly 32 millió font volt a többlet. A vendéglátó fülkéken kívül a jegyek csak 5 fontba kerülnek, egy hely a döntőre 69 fontba.
Sajnos a hazai rendezvényeknek nincs profittermelő képessége, a színvonalas események megszervezése komoly nehézségekbe ütközik. Pedig a szakember szerint a minőség az, ami - a pr és az esemény promóciója mellett - hat a résztvevők összetételére. Hogy sikerül e stabil anyagi háttérrel rendelkező eseményt a közeljövőben szervezni az egyenlőre kérdéses. Az alacsony költségvetésű rendezvényeknek ugyanis a kis piacméret, a nyelvi korlátok, a kulturális zártság az oka.
Lóverseny vagy opera
Míg Angliában jelentős hagyományai vannak, addig sok hazai cégvezetőknek még tanulni kell a társadalmi eseményeken való megjelenést. Bár itthon is egyre több a preztizzsel bíró rendezvény, nem lehet olyat említeni, ahonnan senki sem hiányozhat.