[ajanlo=262][igazitas=left/]Száz magyar nagyvárosi vásárló közül már 40-en a kényelmet tartják fő szempontnak a boltválasztásnál vagy a fogyasztásnál. A piackutató felmérései szerint a kiskereskedelmi forgalom növekedésének egyik motorja egyre több ember, mind nagyobb igénye a kényelemre.
A jeges tea forgalma 59 százalékkal nőtt egyik évről a másikra, a sport- és energiaitaloké 39-cel. A vizsgált időszakban mélyhűtött burgonyából 44, mélyhűtött pizzából 24 százalékkal többet vettek a boltokban tavaly, mint egy évvel korábban. A reggelit gyorsan és egészségesen megoldó müzli szeletek eladása 44 százalékkal bővült a szóban forgó időszakban. A konzerv zöldségek mutatója 30, a saláta önteteké 23 százalék. A hazai adatok megfelelnek a nemzetközi fogyasztási trendeknek, amelyeket a Nielsen 59 ország kiskereskedelmi múlt évi adatai alapján tárt fel.
Magyarországon idén tovább növekedett a kényelmi termékek kiskereskedelmi forgalma. A 2004 június és 2005 május közötti évben az élelmiszerek közül a reggelire való cereáliák bolti eladása értékben 33 százalékkal haladta meg az előző hasonló időszakét. A kategória forgalmából a mennyiség közel fele jut gabonapehelyre, további egyharmad müzlire, míg a többi a reggeliző szeletekre. Legnagyobb mértékben, 39 százalékkal azonban a reggeliző szeletek iránti kereslet növekszik, a müzlinél ez "csak" 13, a gabonapehelynél pedig 12 százalék.
A kényelmi termékek közt nagy forgalmúnak számító konzerv zöldség bolti eladása múlt év június és idén május között meghaladta a 8 milliárd forintot, és 9 százalék pluszt ért el, a megelőző hasonló időszakhoz képest. Az otthoni főzést megkönnyítő szószok és alapok 6 milliárd forint körüli éves forgalma szintén 9 százalékos bővülést jelez. A többi napi fogyasztási cikk közül az eldobható pelenka viszi el a pálmát 32 százalékos értékben mért növekedéssel, s így a kisker forgalom megközelíti a 13 milliárd forintot. A háztartási papíráruk mutatója plusz 24 százalék; így a kategória kisker eladása értékben immár meghaladja az évi 3 milliárd forintot.
Az igény a kényelemre nem csak a termékek, hanem maga a vásárlás iránt is erősödik. A nagyvárosokban főleg a 15-35 éves, egyszemélyes háztartásban élő, magas társadalmi státuszú fogyasztók számára nem az ár a legfontosabb, hanem a kellemes és gyors vásárlás, főleg szupermarketekben. A családban élő, átlagos életkorú, magas iskolai végzettségű nagyvárosi lakosok növekvő hányada azért kedveli a hipermarketet, mert ott egy helyen mindent megvesz; és ezt a kényelmet egészíti ki az alacsony ár, illetve a sok vonzó promóció.
Menedzsment Fórum
Lusták a hazai élelmiszerfogyasztók
Kényelmesebbek vagyunk a nyári, üdülési szezonban, az egészséges reggelik és gyorsan tálalható vacsorának valók növelik kiskereskedelmi forgalmukat az élelmiszer toplistán. A "kényelem trendje" azonban egész évben érzékelhető a bolti eladás adatai alapján, állapítja meg az ACNielsen piackutató vállalat.