3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kényelmesebbek vagyunk a nyári, üdülési szezonban, az egészséges reggelik és gyorsan tálalható vacsorának valók növelik kiskereskedelmi forgalmukat az élelmiszer toplistán. A "kényelem trendje" azonban egész évben érzékelhető a bolti eladás adatai alapján, állapítja meg az ACNielsen piackutató vállalat.

[ajanlo=262][igazitas=left/]Száz magyar nagyvárosi vásárló közül már 40-en a kényelmet tartják fő szempontnak a boltválasztásnál vagy a fogyasztásnál. A piackutató felmérései szerint a kiskereskedelmi forgalom növekedésének egyik motorja egyre több ember, mind nagyobb igénye a kényelemre.

A jeges tea forgalma 59 százalékkal nőtt egyik évről a másikra, a sport- és energiaitaloké 39-cel. A vizsgált időszakban mélyhűtött burgonyából 44, mélyhűtött pizzából 24 százalékkal többet vettek a boltokban tavaly, mint egy évvel korábban. A reggelit gyorsan és egészségesen megoldó müzli szeletek eladása 44 százalékkal bővült a szóban forgó időszakban. A konzerv zöldségek mutatója 30, a saláta önteteké 23 százalék. A hazai adatok megfelelnek a nemzetközi fogyasztási trendeknek, amelyeket a Nielsen 59 ország kiskereskedelmi múlt évi adatai alapján tárt fel.

Magyarországon idén tovább növekedett a kényelmi termékek kiskereskedelmi forgalma. A 2004 június és 2005 május közötti évben az élelmiszerek közül a reggelire való cereáliák bolti eladása értékben 33 százalékkal haladta meg az előző hasonló időszakét. A kategória forgalmából a mennyiség közel fele jut gabonapehelyre, további egyharmad müzlire, míg a többi a reggeliző szeletekre. Legnagyobb mértékben, 39 százalékkal azonban a reggeliző szeletek iránti kereslet növekszik, a müzlinél ez "csak" 13, a gabonapehelynél pedig 12 százalék.

A kényelmi termékek közt nagy forgalmúnak számító konzerv zöldség bolti eladása múlt év június és idén május között meghaladta a 8 milliárd forintot, és 9 százalék pluszt ért el, a megelőző hasonló időszakhoz képest. Az otthoni főzést megkönnyítő szószok és alapok 6 milliárd forint körüli éves forgalma szintén 9 százalékos bővülést jelez. A többi napi fogyasztási cikk közül az eldobható pelenka viszi el a pálmát 32 százalékos értékben mért növekedéssel, s így a kisker forgalom megközelíti a 13 milliárd forintot. A háztartási papíráruk mutatója plusz 24 százalék; így a kategória kisker eladása értékben immár meghaladja az évi 3 milliárd forintot.

Az igény a kényelemre nem csak a termékek, hanem maga a vásárlás iránt is erősödik. A nagyvárosokban főleg a 15-35 éves, egyszemélyes háztartásban élő, magas társadalmi státuszú fogyasztók számára nem az ár a legfontosabb, hanem a kellemes és gyors vásárlás, főleg szupermarketekben. A családban élő, átlagos életkorú, magas iskolai végzettségű nagyvárosi lakosok növekvő hányada azért kedveli a hipermarketet, mert ott egy helyen mindent megvesz; és ezt a kényelmet egészíti ki az alacsony ár, illetve a sok vonzó promóció.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!