"A Virgin Atlantic keresi a legjobb jetroszexuális ügyfelet" - áll a légitársaság honlapján közzétett felhívásban. A nyertest, az "egyetlen valódi jetroszexuálist" a légitársaság ingyen repíti Londonba egy luxusút keretében.
[ajanlo=474][igazitas=left/]A bizarr marketingfogásairól ismert Branson akciójával minden bizonnyal a "metroszexuális" szó divatját lovagolja meg. Utóbbi jelzővel azokat az extravagáns, divatkövető heteroszexuálisokat illetik, akik elutasítják a hagyományos férfiszerepeket. A Spiegel híradása szerint a jetroszexuálisok elsősorban a cég legfanatikusabb törzsutasai közül kerülhetnek ki, azonban közülük is csupán azok jöhetnek szóba, akik megfelelnek tizenegy extra-feltételnek.
Az ideális aspiráns például mindig magánál tartja az útlevelét, s abban legalább egy olyan ország bélyegzője szerepel, amelyet ottjárta óta már másként hívnak. Néhány kritérium mindenesetre jelzi, hogy inkább ügyes reklámfogásról, semmint komoly versenyről van szó. A kiírás szerint ugyanis egy igazi jetroszexuális legalább hat nyelven képes sört rendelni, sohasem idegesíti a mellette ülőt szövegeléssel, és soha, de soha nem tölt öt percnél többet a fedélzeti WC-ben...
Elemzők megjegyzik: a Virgin vezére már korábban sem ment a szomszédba olyan ötletekért, amellyel holtbiztosan a (bulvár)lapok címlapjára került. A légitársaság első sidneyi, kubai és indiai útját például egy Boeing-gép testén ugrálva ünnepelte egy szörfdeszka és bikinire vetkőzött lányok társaságában.
Ezek után abban sincs semmi meglepő, hogy Branson nemrég bejelentette: új légitársaságot alapít, amely 2008-tól az űrbe indít járatokat.
Menedzsment Fórum
Luxusúttal csábítja a Virgin a jetroszexuálisokat
Újabb extrém marketingakcióval kívánja a közvélemény és persze a fogyasztók figyelmét magára irányítani a Virgin Atlantic légitársaság extravagáns vezére. Richard Branson ingyenes londoni luxusutat kínált fel annak az ügyfélnek, aki elnyeri a legautentikusabb jetroszexuális utas címet.