2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt. álláspontja szerint az előírt minőségi tendereknek megfelelően zajlott az M6-os autópálya Dunaújváros-Szekszárd szakaszának építése - közölte a társaság kedden.

A cég a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) hétfői közleményére reagált, amelyben a tárca az autópálya-szakasz építésének felülvizsgálatáról számolt be.

Az M6 Tolna közleménye leszögezi: a cég nem kapott még hivatalos tájékoztatást a minisztérium által kezdeményezett átfogó felülvizsgálat eredményeiről, így annak részleteire csak később tud reagálni.

A cég a közleményben úgy fogalmaz: "tekintettel a beruházás teljes ideje alatt zajló intenzív monitorozásra, az M6 Tolna kijelenti, hogy az építkezés az előírt minőségi sztenderdeknek megfelelően zajlott".

Az NFM hétfőn arról adott tájékoztatást, hogy a felülvizsgálat során több súlyos hiányosságot találtak. Ezek között említették, hogy az aszfalt vastagsága és minősége sok helyen nem megfelelő, ami az útburkolat várható élettartamának jelentős rövidülését eredményezheti. A tárca közlése szerint hiányosságok mutathatók ki továbbá a felhasznált és beépített anyagok minőségében is.

A minisztérium azután kezdeményezte a felülvizsgálatot, hogy 2010. május 30-án a csapadékos időjárást követően Tengelicnél az autópálya jobb oldalának leálló sávja 30 méter hosszan megsérült, és több helyen beszakadt.

Az M6-os autópálya 2010. március 31-én átadott, középső, 65,1 kilométeres szakaszát az M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt. építette és üzemelteti 30 évig a köz- és magánszféra együttműködését jelentő PPP-konstrukcióban.

A koncessziós társaság a keddi közleményben emlékeztetett, hogy "az állam a projekt minden szakaszában teljes ellenőrzésre jogosult; az építkezési alatt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. volt jelen, az üzemeltetést a Közlekedési Koordinációs Központ ellenőrizte, mellettük napi szinten független mérnök végzett ellenőrzést".

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!