3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bár a MÁV Rt. csupán június elején mondja ki a végső szót tender-ügyben, a Menedzsment Fórum most az Olvasó kezébe adja a döntés jogát, legalábbis képletesen: lapunkon két hétig Ön is szavazhat arról, hogy Stadler vagy Bombardier vonatokra fordítsa a vasúttársaság az adófizetők 130 milliárd forintját.

A június elsejei MÁV-döntés egy két és fél hónapos jogi huzavona végére tehet pontot. Mint ismert, a magyar vasúttársaság március 18-án a Stadlert hirdette ki az összesen 60 villamos motorvonat szállítására és karbantartására kiírt pályázat nyerteseként.

Bombardier Talent
További képek

A második helyen végzett Bombardier március 23-án jogorvoslati kérelmet nyújtott be a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz (KDb). A cég - többek között - azzal az indokkal támadta meg a döntést, hogy a győztes Stadler Bussnang nem saját, hanem anyacége, a Stadler Rail Group mérlegadataival tett eleget a pályázaton való részvétel feltételeinek.

A testület március 24-én ideiglenes intézkedéssel

tiltotta meg a MÁV-nak

, hogy aláírja a Stadler-Ganz Transelektro svájci-magyar konzorciummal a szerződést. A testület április 19-én tárgyalta az ügyet, majd április 22-én tíz nappal meghosszabította az eljárási határidőt.

Stadler Flirt
További képek

A KDb május 2-án - gyakorlatilag a MÁV eljárási hibájára hivatkozva -

megsemmisítette

a vasúttársaság a Stadlert győztesnek kikiáltó határozatát. A Menedzsment Fórum úgy tudja, hogy a Stadler - a határozat ellenére - saját kockázatára

tovább folytatja

a magyar vasútnak szánt vonatok gyártását.

A KDb indoklása szerint ugyanis az ajánlatkérőnek kötelessége a felhívásban meghatározni az ajánlatok elbírására vonatkozó minden olyan részletet, amelyek az elbírálás lényegét érintik. Ezt az értékelés során nem szabadott volna módosítani. Az ajánlatkérő az ajánlattevővel a tárgyalások során csak a megkötendő szerződés lényeges tartalmi elemeiről tárgyalhat, de az értékelés előre megadott kritériumrendszerét nem módosíthatja.

Bár a MÁV tudomásul vette a KDb döntését,

nem értett egyet

az abban foglalt elmarasztaló határozatokkal. A társaság szerint a lényegi kifogások többségét elutasították, a 10 millió forintos bírság pedig csak jelképes. A MÁV ennek ellenére új ártárgyalásokba kezdett mindkét féllel.

Az eredeti tervek szerint az új vonatokat 2006 márciusától vetik be a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs és Budapest-Tatabánya vonalakon. Bár az eddigi nyilatkozatok alapján egyik fél sem változtatott a korábban kialkudott szállítási határidőn, kérdéses, hogy a két és fél hónapos csúszás nyomán be tudják-e majd tartani kényszerű ígéretüket. Ha nem, úgy ismét az egyszerű adófizető jár rosszul, akinek további hónapokat kell majd várnia a jelenleginél európaibb körülményekre.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!