A Stadler hangsúlyozza: szándékában áll minden magyar és európai jogorvoslati lépés igénybevétele annak érdekében, hogy elégtételt kapjon a kanadai társaság sorozatos jogsértései miatt. Ezek ugyanis a tisztességes piaci magatartás jogszabályi normáiba ütköznek, teszik hozzá.
Még várni kell az új vonatokra
A kialakult helyzetben valószínűtlennek tűnik, hogy az első vonatokat - az eredeti terveknek megfelelően - már 2006 márciusától forgalomba állítják a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs és Budapest-Tatabánya vonalakon.
Dunai Zoltán, a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. vezérigazgatója korábban kérdésünkre "nem kívánt találgatásokba bocsátkozni" azt illetően, hány hónapot késhet a start. "Mindent megteszünk azért, hogy minél hamarabb leszállíthassuk a vonatokat, de helyzetünk nem könnyű". Konkrét időpontot nem kívánt közölni.
Az biztos, hogy a tendergyőztes cégnek hivatalosan a szerződés hatályba lépése után 12 hónappal kell leszállítani az első két szerelvényt, és 24 hónapon belül mind a harmincat.
Szintén nem mellékes kérdés, mekkora kárt okozott eddig a féléves hercehurca a MÁV-nak, s így közvetve az adófizetőknek. Az mfor.hu eljuttatta a vasúttársasághoz ezzel kapcsolatos kérdéseit, választ eddig azonban még nem kapott.
Kövesse velünk a Máv-tender történéseit, az augusztus 26-i nyilvános tárgyaláson történtekről az mfor.hu a KDb ülését követően beszámolót közöl.
Wéber Balázs
Menedzsment Fórum
MÁV-vonattender: ez a harc lesz a végső
Pénteken mind a Stadler, mind a Bombardier felfedheti utolsó kár-tyáit a KDb előtt a MÁV-tenderen. Az mfor.hu megtudta, hogyan készülnek a felek a valószínűleg utolsó összecsapásra.