Az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában az online rádiók iparági forradalma zajlik. A reklám és szövegmentes zenei tartalomszolgáltatás, és a személyre szabható anyagok vonzereje egyre nagyobb a világban. Csak az amerikai Pandora 70 millió hallgatót ér el, és több milliárd dollárra taksálják a tőzsdén.
A Google már beindult
A Google az Egyesült Államokban már elindította az All Access nevű online rádiószolgáltatását, ahol az első hónap - amolyan próbáld ki és szeresd meg alapon - ingyenes, majd havi 10 dollár, azaz 2200 forint körüli előfizetési díjba kerül. Magyarországon azonban még nem érhető el a "vékony" zenei palettája miatt sok kritikát kapott rádió.
Jöhet az Apple
Hétfőn kezdődik az Apple éves fejlesztői konferenciája, ahol a vállalat szoftverújdonságait mutatják be. Ez az Apple-vásárlók és -rajongók körében felér a karácsonnyal, ugyanis minden évben valami új csodát várnak. Az iOS operációs rendszer frissítése mellett egészen új dolog is jöhet, az iRadio.
Nem először pletykálnak az Apple online rádiójáról, és ha az iTunes mellett egy rádiószolgáltatással is bővölne a vállalat palettája az jelentősen erősítené a pozícióját a piacon.
Mi szól az iRadio mellett?
A Sony Music lemezkiadó megállapodott az Apple-lel, ami lépéselőnyt jelent szinte azonnal a Google-lel szemben, hiszen óriási a Sony zenei adatbázisa. A Sony korábban a Warnerrel is megállapodott, így a Warner Music összes zenei anyaga valószínűleg elérhető lesz az iRadio adatbázisában, amennyiben lesz rádió.
Az Apple-nek persze sokkal óvatosabbnak kell lennie a következő szolgáltatásával, mert az iCloudot "szétkritizálták", a cég térképszolgáltatását pedig már csak a mémekből is jól ismerjük.
mfor.hu