Magabiztosabbá teszi az sms-ezés a nőket
Az európaiak 75 százaléka állítja, hogy lelkesedik a technológia egyre növekvő fejlődési üteme és a változások iránt. A leglelkesebb ország Olaszország 83 százalékkal, őt követi szorosan az Egyesült Királyság és Hollandia 81-81 százalékkal.
Az "Intel Digitális Életstílus Jelentés" (Intel Digital Lifestyle Report) című, 6000, 18 és 65 év közötti európai megkérdezésével készített reprezentatív kutatási tanulmánya megvizsgálja a fogyasztók technológiára vonatkozó attitűdjeit és az ahhoz való alkalmazkodást, valamint a technológia hatását olyan fontos területeken, mint a szórakozás, társasági élet, önfejlesztés és a magánéleti kapcsolatok kiépítése.
A tanulmányból kiderül, hogy az európaiak otthonaiban több szórakoztató elektronikai eszköz található, mint valaha. Egy átlagos európai háztartásban a 14 legelterjedtebb technológiai eszközből és fejlesztésből hét megtalálható, és egyre valószínűbb, hogy a "technológiai zűrzavar" problémákat okoz majd a lakástulajdonosoknak.
Erre válaszként jelent meg az otthoni technológiák egy új generációja, amelynek segítségével elmosódik a határvonal a televízió és a személyi számítógép között. A szórakoztató PC (entertainment PC vagy E-PC) központi, hatékony, elegáns és egyszerű központként szolgál az otthon szükséges mindenféle audiovizuális szórakozási mód számára, legyen az zene, film, televízió, internet, e-mail vagy fényképek nézegetése és szerkesztése.
A folyamatos technológiai innováció és alkalmazkodás hatással van az otthoni szórakozásra is. Az otthoni szórakozási lehetőségek fejlődése és sokfélesége befolyásolja, hogy a fogyasztók hogyan töltik szabadidejüket. A digitális szórakozási technológia ugrásszerű fejlődése azt jelenti, hogy a felhasználók újraalkothatják, és személyre szabhatják otthoni moziélményüket.
A házimozik növekvő népszerűségének eredményeképpen egyre több ember marad otthon - minden negyedik ember jár kevesebbet moziba. Az olaszok 31 százaléka, míg a franciáknak csupán 19 százaléka tesz így. Az 50 év feletti franciák hetente csaknem négy órát töltenek számítógépes játékokkal. Összességében a franciák a leglelkesebb játékosok, 35 százalékuk szórakozik PC- vagy konzol alapú játékokkal.
Az európaiak 36 százaléka szokott chatelni heti rendszerességgel: ezen belül a franciák a legbeszédesebbek (46 százalék). A spanyolok 20 százaléka ír blogot, online naplót, ezzel ők Európa éllovasai. A technológiának az ismerkedésben betöltött szerepét vizsgálva kiderül, hogy az SMS-ek és e-mailek egyik nem várt előnye az, hogy segítségükkel minden hatodik európai (18 százalék) magabiztosabbnak érzi magát a potenciális új partnerrel történő megismerkedés első lépésének megtételekor.
Számos esetben a nők már magabiztosabbnak bizonyulnak, mint a férfiak: a spanyol és a holland nők esetében a legvalószínűbb, hogy ők teszik meg az első lépést (Spanyolországban 17 százalék a nők javára a férfiak 12 százalékával szemben, Hollandiában ugyanez az arány 18 a 10 százalék ellenében). Nem csupán könnyű, biztonságos és elegáns az effajta ismerkedési mód, de az SMS-en vagy e-mailen keresztül kapott visszautasítás kevésbé nyilvánvaló és kevésbé sérti a büszkeséget is.
Az átlag európai társasági élete radikális változáson ment keresztül a kommunikáció újabb eszközeinek köszönhetően. A technológia egyre növekvő szerepe lehetővé teszi, hogy rugalmasabbak legyünk barátainkkal, kiszélesítsük ismeretségi körünket, több emberrel tartsunk kapcsolatot, és könnyebben kezeljük azokat.
A tanulmány azt is kimutatja, hogyan fordulnak az emberek a technológia felé azért, hogy tanuljanak, fejlődjenek, és képesek legyenek jobban irányítani az életüket. A technológia fokozza a felhasználók azonnali információkra való igényét, és egy olyan világban, ahol az idő kiemelkedő fontosságú, a technológia megteremti a lehetőséget arra, hogy minden eddiginél könnyebben és gyorsabban élhessenek át pillanatnyi élményeket.
Az európaiak 44 százaléka használja az Internetet álláskeresésre, míg 11,5 millió európai (18 százalék) veszi igénybe a netet gyermekeik oktatásában. Az európaiak csaknem harmada használja az internetet tanfolyamok és képzések kiegészítéseként, 68 százalékuk pedig tudásának szélesítésére, például egy új ország megismerésére, ahová éppen utazni készül.