4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Intel Corporation új, Európa digitális életstílusát vizsgáló tanulmánya megállapította, hogy Európa most már hivatalosan is a technológiáért rajongók hazája. A franciák chatelésben, a spanyolok blogírásban jeleskednek.

Magabiztosabbá teszi az sms-ezés a nőket

Az európaiak 75 százaléka állítja, hogy lelkesedik a technológia egyre növekvő fejlődési üteme és a változások iránt. A leglelkesebb ország Olaszország 83 százalékkal, őt követi szorosan az Egyesült Királyság és Hollandia 81-81 százalékkal.

Az "Intel Digitális Életstílus Jelentés" (Intel Digital Lifestyle Report) című, 6000, 18 és 65 év közötti európai megkérdezésével készített reprezentatív kutatási tanulmánya megvizsgálja a fogyasztók technológiára vonatkozó attitűdjeit és az ahhoz való alkalmazkodást, valamint a technológia hatását olyan fontos területeken, mint a szórakozás, társasági élet, önfejlesztés és a magánéleti kapcsolatok kiépítése.

A tanulmányból kiderül, hogy az európaiak otthonaiban több szórakoztató elektronikai eszköz található, mint valaha. Egy átlagos európai háztartásban a 14 legelterjedtebb technológiai eszközből és fejlesztésből hét megtalálható, és egyre valószínűbb, hogy a "technológiai zűrzavar" problémákat okoz majd a lakástulajdonosoknak.

Erre válaszként jelent meg az otthoni technológiák egy új generációja, amelynek segítségével elmosódik a határvonal a televízió és a személyi számítógép között. A szórakoztató PC (entertainment PC vagy E-PC) központi, hatékony, elegáns és egyszerű központként szolgál az otthon szükséges mindenféle audiovizuális szórakozási mód számára, legyen az zene, film, televízió, internet, e-mail vagy fényképek nézegetése és szerkesztése.

A folyamatos technológiai innováció és alkalmazkodás hatással van az otthoni szórakozásra is. Az otthoni szórakozási lehetőségek fejlődése és sokfélesége befolyásolja, hogy a fogyasztók hogyan töltik szabadidejüket. A digitális szórakozási technológia ugrásszerű fejlődése azt jelenti, hogy a felhasználók újraalkothatják, és személyre szabhatják otthoni moziélményüket.

A házimozik növekvő népszerűségének eredményeképpen egyre több ember marad otthon - minden negyedik ember jár kevesebbet moziba. Az olaszok 31 százaléka, míg a franciáknak csupán 19 százaléka tesz így. Az 50 év feletti franciák hetente csaknem négy órát töltenek számítógépes játékokkal. Összességében a franciák a leglelkesebb játékosok, 35 százalékuk szórakozik PC- vagy konzol alapú játékokkal.

Az európaiak 36 százaléka szokott chatelni heti rendszerességgel: ezen belül a franciák a legbeszédesebbek (46 százalék). A spanyolok 20 százaléka ír blogot, online naplót, ezzel ők Európa éllovasai. A technológiának az ismerkedésben betöltött szerepét vizsgálva kiderül, hogy az SMS-ek és e-mailek egyik nem várt előnye az, hogy segítségükkel minden hatodik európai (18 százalék) magabiztosabbnak érzi magát a potenciális új partnerrel történő megismerkedés első lépésének megtételekor.

Számos esetben a nők már magabiztosabbnak bizonyulnak, mint a férfiak: a spanyol és a holland nők esetében a legvalószínűbb, hogy ők teszik meg az első lépést (Spanyolországban 17 százalék a nők javára a férfiak 12 százalékával szemben, Hollandiában ugyanez az arány 18 a 10 százalék ellenében). Nem csupán könnyű, biztonságos és elegáns az effajta ismerkedési mód, de az SMS-en vagy e-mailen keresztül kapott visszautasítás kevésbé nyilvánvaló és kevésbé sérti a büszkeséget is.

Az átlag európai társasági élete radikális változáson ment keresztül a kommunikáció újabb eszközeinek köszönhetően. A technológia egyre növekvő szerepe lehetővé teszi, hogy rugalmasabbak legyünk barátainkkal, kiszélesítsük ismeretségi körünket, több emberrel tartsunk kapcsolatot, és könnyebben kezeljük azokat.

A tanulmány azt is kimutatja, hogyan fordulnak az emberek a technológia felé azért, hogy tanuljanak, fejlődjenek, és képesek legyenek jobban irányítani az életüket. A technológia fokozza a felhasználók azonnali információkra való igényét, és egy olyan világban, ahol az idő kiemelkedő fontosságú, a technológia megteremti a lehetőséget arra, hogy minden eddiginél könnyebben és gyorsabban élhessenek át pillanatnyi élményeket.

Az európaiak 44 százaléka használja az Internetet álláskeresésre, míg 11,5 millió európai (18 százalék) veszi igénybe a netet gyermekeik oktatásában. Az európaiak csaknem harmada használja az internetet tanfolyamok és képzések kiegészítéseként, 68 százalékuk pedig tudásának szélesítésére, például egy új ország megismerésére, ahová éppen utazni készül.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!