Ezzel szemben a Nomura befektetési bank elemzői csak 2-3 százalékos, a Morgan Stanley 4 százalékos növekedést jósol. Richard Windsor a Nomurától azzal magyarázza a szerényebb számokat, mert várakozásuk szerint a fejlődő piacokon, így Oroszországban és Latin-Amerikában jövőre a mobilszolgáltatók kevesebb új előfizetőt tudnak toborozni maguknak. Windsor szerint csak akkor javulna a helyzet, ha a szolgáltatók nagyobb ártámogatást adnának a készülékekhez, vagy a gyártók csökkentenék az árakat.
[ajanlo=87][igazitas=left/]Ollila elutasította azokat véleményeket is, miszerint késve dobták piacra a harmadik generációs készülékeiket. A Vodafone által kínált 3G-s telefonok közül például csak minden tizedik a Nokia-gyártmány. A cégvezető ezzel kapcsolatban elmondta: ugyan nem engedhetik meg maguknak, hogy nagyon lemaradjanak a versenyben, de nem is az volt a céljuk, hogy megelőzzék a mezőnyt ebben szegmensben.
A Nokia idén azért került bajba, mert hiányos volt a modellválasztéka, így csökkent a piaci részesedése. Az év folyamán viszont valamennyit ledolgoztak ebből a hátrányból azzal, hogy új modelleket jelentettek meg, és csökkentették az áraikat, írja a Financial Times.
Menedzsment Fórum
Magabiztosan várja 2005-öt a Nokia
A vállalat vezetője makacsul kitart amellett, hogy jövőre legalább 10 százalékkal növekszik a mobilpiac. A többi elemző ennek a töredékével számol.