Az igazgató elmondta: az együttműködést erősítheti a jó földrajzi elhelyezkedés, a kedvező megközelítési lehetőség, a kikötői fejlett infrastruktúra és a hatékony kikötői ügyintézés. Felhívta a figyelmet arra, hogy a válság ellenére az antwerpeni kikötőben jelentős infrastruktúra-fejlesztések történnek a korszerűbb kiszolgálás érdekében.
A rendezvényen elhangzott, hogy Antwerpen és Magyarország között szállított áruk sorában a szilárd tüzelőanyagok, a fémtermékek, az autók, a gépek és a petrolkémiai termékek szerepelnek első helyen.
A prezentáció során a kereskedelmi vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a nemzetközi tengeri áruszállítás tekintetében Antwerpen Európa második és a világ hatodik legnagyobb kikötője. Az itt áthaladó tengeri áruforgalom volumene 2008-ban 190 millió tonnát tett ki, évente több mint 16 ezer tengeri és 61 ezer belvízi hajó köt ki területükön.
A kereskedelmi vezérigazgató szerint az Antwerpeni Kikötő és a magyar cégek között vízi, szárazföldi és vasúti összeköttetés egyaránt előnyös lehet. Megemlítette, hogy jövő év februárban - a tervek szerint - három vasúti tehervonat indul hetente Antwerpen és Sopron között.
MTI/Menedzsment Fórum