2p

Magyarországon ma mintegy 15 ezer pár sílécet értékesítenek évente, és körülbelül évente 5-600 ezer ember jár síelni – legalább hat napra – valamelyik külföldi síparadicsomba. A magyar sífelszerelések közül egy cég termékei pedig a régióban is növekvő népszerűségre tettek szert, számol be a Világgazdaság.

A magyar sípiac méreteit legjobban az értékesített lécek számával lehet szemléltetni. Tavaly mintegy 15 ezer pár új sítalpat adtak el, de óriási a kínálat a használt felszerelések területén is, melyekből becslések szerint legalább annyi fogy, mint az új termékekből.

Bár Magyarország természeti adottságival, versenyzőivel és a síelők számával sem tudja felvennia versenyt a sportág nagyhatalmaival, a felszerelések terén egy társaságnak a régióban is mind ismertebbé válik a neve. A kezdetben kötésemelőket gyártó Arborea ma már saját márkájú síléceket forgalmaz, amelyekre külföldről is jelentős megrendelések érkeznek. Szintén az Arborea érdekeltségébe tartozik az Explosiv Group, amely a magyar piacon mintegy húsz százalékos részesedéssel bír. Külföldön Oroszországban és Romániában értékesítik a legtöbb sílécet.

A magyarországi piac nagyon árérzékeny, így előnyt jelent, hogy a magyar márka a nagy nevű riválisokhoz képest általában jóval alacsonyabb áron elérhető. A ruhával, cipővel együtt így is mintegy százezer forintba kerülő (új) alapfelszerelés beszerzését követően a magyarok tömegesen látogatják a szomszédos országok síparadicsomait. Az első számú célpont Ausztria, de a szlovák pályák is egyre népszerűbbek, derül ki a Világgazdaság cikkéből.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!