A kelet-európai levél- és csomagkihordó cégek felvásárlása révén az osztrák posta árbevétele 86 millió euróval növekedhet, s ez további 8 millió euróval gyarapítja a vállalat nyereségét.
Az osztrák posta július elején jelentette be, hogy teljes egészében megvásárolja a legnagyobb magyar reklámanyag-terjesztőt, a Feibra Magyarország Kft.-t. A posta a térsében máshol is be akar szállni a reklámanyag-terjesztésbe, azokban az országokban - Szlovéniában, Horvátországban, és Szlovákiában - ahol a csomagkihordásban már jelen van, írja az MTI.
Az osztrák posta a magyarországi felvásárlással - és általában új kelet-európai stratégiájával - a hazai piacon várható forgalomcsökkenést szeretné ellensúlyozni. Budapesten 1991-ben alakult a Feibra magyar vállalkozása, amely nyomtatott reklámanyagok, prospektusok, szórólapok, termékminták, helyi lapok közvetlen lakossági terjesztését végzi az ország egész területén vagy a külön megjelölt területeken.
Menedzsment Fórum
Magyarországon is terjeszkedne az osztrák posta
Az osztrák posta 2008-ig 500 millió eurót szán terjeszkedésre, elsősorban a levél- és csomagkihordásban. A társaság egyebek mellett Magyarországon, Romániában és Bulgáriában készül felvásárlásra, miután néhány hét múlva megvesz egy cseh csomagszállító céget.