2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Duna Aszfalt-Hódút-A-Híd Zrt. trióénál jóval olcsóbb ajánlatot tett a kivitelezésre Simicska Lajos, de hogy ő győzhetne, azt nyilván senki sem gondolta komolyan.

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt, írja a Napi.hu. A cégek a két ütemben összesen 29,5 kilométer autópályát építenek magasépítési létesítményekkel, nettó 98 milliárd forintért.

(MTI)

A projekt nyertesei az autópálya-építés második ütemében egy 26,53 kilométeres, 2x2 sávos szakaszt építenek, irányonként egy egyszerű pihenővel és egy tengelysúlymérő állomással, továbbá a határnál egy ideiglenes határátkelőhelyet közművekkel és épülettel, melyért nettó 83 milliárd forintot kapnak.

Az építményekkel együtt egy kilométer építése 3,13 milliárd forintba kerül - a nyertes cégek vállalási ára 14,4 milliárd forinttal drágább, mint az előzetesen becsült szerződési érték. A kivitelezést uniós támogatással finanszírozzák.

Az első ütem is drágábban jön össze a kivitelezőknek: a Berettyóújfalu és Nagykereki közötti 2,95 kilométeres, 2x2 sávos autópálya-szakasz, valamint Berettyóújfalunál mérnökségi telep és autópálya rendőrség építését a Hódút és a Duna Aszfalt nettó 15 milliárd forintos árajánlattal nyerte el, míg a szerződés eredetileg becsült értéke 13 milliárd forint volt.

A cégekkel tavaly októberben szerződtek az első ütemre, a másodikra április elején. Összesen négy ajánlat érkezett: a nyerteseken kívül a Colas Hungária Zrt. és a Colas Közlekedésépítési Kft. közös ajánlattevőktől, a lábatlani Dömper Kft., valamint a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. alkotta konzorciumtól, továbbá a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Közgép Zrt. és az olasz Itinera S.p.A. alkotta konzorciumtól. Annak ellenére lett a Duna Aszfalt, Hódút és A-Híd konzorcium a befutó, hogy a Közgép-Itinera ajánlata 58 milliárd forintról szólt, ami 30 százalékkal volt olcsóbb, mint a nyerteseké. De ez persze a G-nap után már senkit sem lep meg.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!