Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt, írja a Napi.hu. A cégek a két ütemben összesen 29,5 kilométer autópályát építenek magasépítési létesítményekkel, nettó 98 milliárd forintért.
A projekt nyertesei az autópálya-építés második ütemében egy 26,53 kilométeres, 2x2 sávos szakaszt építenek, irányonként egy egyszerű pihenővel és egy tengelysúlymérő állomással, továbbá a határnál egy ideiglenes határátkelőhelyet közművekkel és épülettel, melyért nettó 83 milliárd forintot kapnak.
Az építményekkel együtt egy kilométer építése 3,13 milliárd forintba kerül - a nyertes cégek vállalási ára 14,4 milliárd forinttal drágább, mint az előzetesen becsült szerződési érték. A kivitelezést uniós támogatással finanszírozzák.
Az első ütem is drágábban jön össze a kivitelezőknek: a Berettyóújfalu és Nagykereki közötti 2,95 kilométeres, 2x2 sávos autópálya-szakasz, valamint Berettyóújfalunál mérnökségi telep és autópálya rendőrség építését a Hódút és a Duna Aszfalt nettó 15 milliárd forintos árajánlattal nyerte el, míg a szerződés eredetileg becsült értéke 13 milliárd forint volt.
A cégekkel tavaly októberben szerződtek az első ütemre, a másodikra április elején. Összesen négy ajánlat érkezett: a nyerteseken kívül a Colas Hungária Zrt. és a Colas Közlekedésépítési Kft. közös ajánlattevőktől, a lábatlani Dömper Kft., valamint a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. alkotta konzorciumtól, továbbá a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Közgép Zrt. és az olasz Itinera S.p.A. alkotta konzorciumtól. Annak ellenére lett a Duna Aszfalt, Hódút és A-Híd konzorcium a befutó, hogy a Közgép-Itinera ajánlata 58 milliárd forintról szólt, ami 30 százalékkal volt olcsóbb, mint a nyerteseké. De ez persze a G-nap után már senkit sem lep meg.
mfor.hu